Gå til innhold

Hva er denne iBooken verdt?


Anbefalte innlegg

Hva er denne iBooken verdt?

 

14 tommer iBook fra 2003.

Prosessoren er en G3 800 MHz

Den har 256 RAM og en 30GB harddisk.

Videokortet har 32MB RAM og skjermen har en oppløsning på 1024x768.

Den har Airport kort

24x/6x/4x/4x CD-RW/DVD-ROM, dvs. den spiller CDer og DVDer og brenner CDer.

Av porter så har den modem, 100/10 ethernet, firewire 400, 2 x USB 1.1, mini-VGA og lyd ut.

iWork

iLife '05

Microsoft Office 2004

Adobe CS Suite (Photoshop, Illustrator, In Design, Acrobat Pro)

Adobe After Effects

Macromedia Studio MX

Roxio Toast

 

 

Har ikke så mye peiling på hvordan mac prosessorene er i forhold til pc (da mener jeg ytelses messig).Så det hadde vært fint om jeg hadde fått en pekepinne på hva denne er verdt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5000 kroner inkludert programvare som er verdt det mangedobbelte? Jeg kunne sagt meg enig i 4-5000 for bare laptopen inkludert OS. Med det sagt tror jeg ikke bruktverdien på den programvaren er veldig høy, de fleste som kjøper det kjøper det nok gjennom firma, og bryr seg ikke nok om kostnader til at de gidder å kjøpe brukt. Om du er heldig og finner en som er i oppstartsfasen for et lite firma, kan du muligens få solgt programvaren til en god pris likevel.

Lenke til kommentar

Tingen er at de programvarene du har der, hvis den fremtidige eieren av datamaskinen også får cd-key og alt det som hører til så vil jeg nok si at programvaren alene er verdt minst 5-7K. Problemet er at selv om det er verdt så mye betyr det ikke at folk har bruk for det. Tror du vil få en bedre deal om du solgte pro aplikasjonene altså Adobe pakken, Adobe After Effects

Macromedia Studio MX for seg. Så kunne du solgt iwork og ilife med maskinen samt et tileg for officepakken. Hvis det er standard ed. så koster jo den FLESK. Så den kunne du nesten også solgt separat.

 

Selve maskinen er gammel og du vil ikke få så mye for den. Mac er veldig overpriset når det gjelder bruktmarkedet. Grunnet det er så utrolig få macer som er på det markedet. Men ca 4 k for selve maskinen er nok lett å få for den. Hva den vil tilsvare er vanskelig å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...