Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan man se direke video over tynnklient?


Anbefalte innlegg

Skulle så gjerne sett direkte video av et overvåkings kamera over nettet, men vet ikke hvordan jeg skal få det til?

 

Har testet med VNC tynnklient å der fungere alt untatt film visning (blir bare svart skjem..)

 

Er det noen tynnklienter son gjør det mulig å se direkte video over nettet?

 

Problemet er følgende:

Har et analogt/gammelt kamera (uten USB eller lignende) som er koblet til en pc via videokort. Så skulle jeg så gjerne sett dette bilde fra en annen maskin som også er koblet til nett.

 

Er det mulig med tynnklient eller må man benytte streaming`?

Eventuelt er det noen som har en oppskrift på hvordan man streamer et direkte videosignal så setter jeg stor pris på hjelp!!

 

 

Compac

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er selvsagt hvordan du viser video.

Trolig er media-avspilleren din satt til å vise video som overlay, og da vil det bare bli en svart firkant på andre steder enn lokal skjerm.

Kjenner ikke til avspilleren du bruker, men f.eks windows mediaplayer kan stilles bort fra overlay ved å gå på tools->options->preformance->advanced...-> og fjerne haken på "use overlays" :thumbup:

Lenke til kommentar
Problemet er selvsagt hvordan du viser video.

Trolig er media-avspilleren din satt til å vise video som overlay, og da vil det bare bli en svart firkant på andre steder enn lokal skjerm.

Kjenner ikke til avspilleren du bruker, men f.eks windows mediaplayer kan stilles bort fra overlay ved å gå på tools->options->preformance->advanced...-> og fjerne haken på "use overlays" :thumbup:

takker!!

 

Det funka jo litt, men kvaliteten ble veldig "laggete". sikkert pga for god kvalitet.

 

Lurer på om det er noen tynnklienter som er beregnet på video overføring?

 

 

Compac

Lenke til kommentar

Ville nok satset på å ikke bruke fjernkontrollprogrammer p.g.a. hastighet.

 

Windows Media Encoder f.eks. er vel fortsatt gratis, og ganske enkel å sette opp. Og kan

streame bilde live fra videokilde i valgfri hastighet etter hvilken netthastighet du har.

 

Også RealMedia har en sånn encoder gratis mener jeg å huske (for Realplayer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...