Gå til innhold

Skal selge PCen min - verdi?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny pc når ATI kommer med R520. Da håper jeg og få solgt min gamle pc for en liten sum. Hva bør jeg selge den for?

 

CPU: AMD Athlon XP 2800+ (Barton) - ?

Hovedkort: ASUS A7N8X Deluxe - ?

Skjermkort: RADEON 9700 PRO - ?

Ram: 2x512 TwinMos PC 3200 ddr-dimm - ?

Harddisk: Western Digital Caviar SE 120 GB + IBM Deskstar 41GB - ?

DVD brenner: NEC 1100A - ?

CD spiller: Acer 52x - ?

PSU: NorthQ 400w 1AT, 120mm, 24-pin/PCIe - ?

Kabinett: Chieftec Dragon - ?

 

Håper på bra tilbake mld.

Endret av SindreE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre så er markedsverdien for en ikke kmplett maskin, og en så "gammel" maskin ikke så høy. Dette er min mening, men sef folk tenker forskjellig.

 

Du kommer nok ikke mye over 2000 for det (det vil si hvis jeg hadde tenkt på å kjøpe noe sånt så hadde jeg ikke betalt en krone over 2000). En 500kr for ram, 750kr for HK og CPU, 500kr for skjermkort, PSU og kab som er no name = no penger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det kommer helt an på hvor du selger, og hvor mye tålmodighet du har, mener jeg. Har selv solgt flere maskiner med langt dårligere specs for 2-3000,- på finn.no. Skaffer du en gammel 17" skjerm og lar det gå med tastatur og mus, mener jeg seriøst at du burde kunne få i underkant av 4000,- for maskinen. På hardware.no vil du selvsagt aldri få slike summer.

 

Et problem er imidlertid at det er lett å selge komplette maskiner for <3000,-, fordi de da fremstår billige uansett "innmat". Men det er verre å selge ganske ålreite maskiner (som din) til noe særlig mer enn 3000,-. Da er det lettere for kjøper å skaffe seg en helt ny PC.

Lenke til kommentar
Eg trur du ikkje får meir en toppen 1500kr... ei ny maskin koster jo nå bare 3000kr...

Som består av celeron D, 256MB ram, 40 GB disk og integrert skjermkort ja. Må sammenligne speccs, ikke bare pris ;)

 

2500-3000

 

edit: celeron D er greit nok. Hovedsaklig det andre jeg tenkte på

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...