Gå til innhold

Bygge HTPC på 479-plattform


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å overbevise foreldrene mine at vi absolutt trenger en HTPC i den nye leiligheten. Og trenger litt hjelp med å sette opp et tilbud far vil godta.

 

Det vi har:

Forsterker fra Sony, 7.1 med 70W til hver.

5.1 Energy høyalere. 80W og aktiv sub.

Tv. Per i dag har vi 2x 32", men en av disse skal byttes ut med flatskjerm.

 

Har sett litt rundt, både er i forumet og på markedet. Har ialle år vært ihugga AMD fan, men etter at jeg fikk meg laptop har øynene mine blitt åpnet for pentium M, lydløst og årleit ytelse(dell x1 med 1.1 pM ULV). Mange har sagt mye pent om s479 her på forumet, og det virker som et god valg for HTPC, siden den skal være mest mulig stille.

 

Forslag til HTPC:

Hovedkort:AOpen i915GMm-HFS 2195,-

Prosessor:Intel Pentium M 740 1,73GHz 1895,-

Minne:OCZ DDR2 1024MB 995,-

Skjermkort:Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe 1450,-

Totalt: 6535,-

 

Harddisk har jeg, kan eventuelt byttes ut senere. Kabinett vil jeg bygge selv, så jeg kan få det til å passe inn.

Det som mangler er en god og stille kjøleløsning. Ingen harde følser, men vann kan kanskje bli litt dyrt?

 

Noen som har forslag til endringer? kanskje bygge ut ifra 855i isteden for 915?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøper det hovedkortet på PSData får du det flere hundre kroner billigere enn du oppgir. Vurderer selv en lignende løsning som deg, men er litt skeptisk til den kjøleløsningen til AOpen, har lest mye rart om den. Kan det være så vanskelig å få den prosessoren/HSF-braketten på samme høyde som en P4?

 

Ville forresten droppet skjermkortet hvis du bare skal bruke den til multimedia, det innebygde skjermkortet er visst veldig bra, og hovedkortet har alle tenkelige utganger.

Endret av Paragrafrytteren
Lenke til kommentar
Hvis du kjøper det hovedkortet på PSData får du det flere hundre kroner billigere enn du oppgir. Vurderer selv en lignende løsning som deg, men er litt skeptisk til den kjøleløsningen til AOpen, har lest mye rart om den. Kan det være så vanskelig å få den prosessoren/HSF-braketten på samme høyde som en P4?

 

Ville forresten droppet skjermkortet hvis du bare skal bruke den til multimedia, det innebygde skjermkortet er visst veldig bra, og hovedkortet har alle tenkelige utganger.

ja, det går jo ann å kjøpe den senere hvis behovet melder seg. Har i915 brikke settet med GMA900 på laptoppen, og det gjør jobben greit.

 

Men vet ikke hva jeg skal gjøre med kjøleløsning. Mener å ha lest at 478 kjølerer ikke plasser til 479, stemmer det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...