Gå til innhold

Tweak TwinMos PC2700 til 2.2.2.2


Anbefalte innlegg

Etter litt googling fant jeg vedlagte linkLINK.

Da jeg så timings de brukte måtte det selvsagt prøves på mitt A7N8X Deluxe kort.

Vist Fanken funker det, og det på stock volt 2.6, har satt den opp til 2.7 da brikkene ikke har vondt av litt høyere spenning.

Det er brikker med Chip TMD7608F8E60D dette gjelder, TwinMos bruker også mer anerkjente chiper som gjerne er brukt i" high end OC".

 

De oppgitte timings for denne chipen er 2,5.3.3.7. Og da er det interresant at de kjører på 2.2.2.2 @ 166 X 2

Det er ikke gitt at alle hovedkort støtter overklokking av RAM på samme måte som ASUS kort. Sjekk manualen som medfølger, eller last ned den nyeste versjonen i PDF format fra leverandøren, den inneholder vanligvis evt. innlegg ark eller korreksjoner.

 

Må få si at for å løse opp BIOS'en for å overklokke på ASUS A7N8X Deluxe MÅ du vite hva du skal gjøre. Kan ikke gå galt uansett.

 

Arrester meg om tar feil på noen punkter.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...