Gå til innhold

Asus A8V + AMD Athlon64 X2 3800+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ytelsen er bra på Via-kort til A64, men Via har mye stabilitets og kompatibilitetsproblemer, det har de alltid hatt og slike problemer forsvinner ikke sånn uten videre. Feks når Via omsider begynte å klare å lage en IDE-kontroller som var stabil så kom Sata, samme regla omatt. De har visstnok holdt på å forbedre Sata-kontrollerne sine men jeg tviler på at de får det til med det første, et dårlig design kan ikke forbedres - de må lage en ny fra bunnen av for at det skal bli bra.

 

Dessuten, feilprosent er grusom på Via-baserte kort, for eksempel Asus; en kar som driver å tester hardware på et audio-forum hadde aldri hatt DOA-kort med Intel chipset fra Asus, men med Via presterte han å få 3 kort på rad som ikke virka 100%. Man kan spørre hvorfor SiS som er billigere enn Via ikke klarer å levere haugevis med DOA-chipset. Via har gitt mange stakkars selvbyggere grå hår, men hvis noen tror at slike problemer forsvinner over natta så kjøp ivei. Via og Kia, kvaliteten ligger i navnet :)

Lenke til kommentar
Gå for en av DFI's Lanparty nF4 hovedkort. De er visst veldig kurante til overklokking også etter uttallige tester jeg har lest. Ellers synes jeg cpu-en er et godt valg.

Kanskje han har et AGP8X skjermkort og ikke ønsker å oppgradere til nforce 4 riktig enda? (pci-e)

Dett stemmer, har ett ganske nytt AGP kort.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...