Gå til innhold

Oppgradere PC, Hjelp til valg.


Anbefalte innlegg

Har sett på følgene komponenter:

 

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

 

MSI K8N Diamond, nForce4 SLI,Socket-939 BT,54g,Dual-GbLAN,Creative Live,PCI-Ex16

 

Asus GeForce 6600GT 128MB GDDR3 EN6600GT,PCI-Express,Tv-Out/DVI-I,Retail

 

Lurer på om dette er en bra kombinasjon. Har 512 OCZ RAM fra den gamle pcen som jeg har tengt å bruke + att jeg kjøper en 512 til av samme type. Vil dette da bli en bruktbar pc.

:dontgetit:

 

Å en ting til kan jeg bruke min nåverede PSU som er en Chiftec 360watt\5A med 20 pins strømm kontakt.

Endret av mX mann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ganske viktig at det er den nøyaktige samme rammen, om du skal kjøre to.

Derfor, vet du eksakt hva OCZ rammen heter\CAS og slikt?

 

Ellers er det ingenting galt med den kombinasjonen, men du er sikker klar over at det bare vil yte brukbart i spill.

Jeg spiller ikke så veldig mye så jeg tror det holler. OCZ ram`en er av denne typen: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2197

Lenke til kommentar
lurer mest på nå om jeg får brukt  PSU`en som er en Chiftec 360watt\5A med 20 pins strømm kontakt. på msi kovedkortet er det jo 24-pins

Det går selv om den bare er 20 pin, men anbefalest å kjøpe et adapter fra 20 pin til 24 pin. Finner kabelen overalt.

Ok invisterer i adapter da. men fatt dette på hjemmesiden til msi:

 

 

MSI Reminds You...

• Both power connectors, JPWR1 (24 Pin) & JPWR2 (4 Pin, for CPU Power ) must be attached to this model to ensure operation of the Mainboard.

• A Power Supply of 450 watts, or above, is highly recommended for system stability.

• ATX 12V power connection should be 18A or greater.

• For this model, you must use a Power Supply which has a -5V pin supply.

 

:no:

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

 

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

  • Døme på gode emnefelt:
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
  • Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K
     

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...