Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

wrt54gc router - default ip er ikke default?


Anbefalte innlegg

Prøver å logge inn på en linksys wrt54gc router, men får ei logget inn. 192.168.1.1 som er normal ip, fungerer ikke som login-ip. Finnes det et program eller lignende som finnner ip'r på nettverket?

 

Vet at default ip har fungert, men den er tydeligvis endret.. Hva skal jeg gjøre for å logge inn på routeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problem: Nullet ut ip'n, og nå vet jeg ikke hva den står på. Vanskelig å sette en ip, når jeg ikke aner hva den er fornoe! Strøk ut alt som sto som ip, men det resulterte bare i at routeren fant ut at den kunne gi selv selv en ny ip?

 

Må inn på routeren, da jeg må konfigurere PPPoE mot telenor. Kommer jeg ikke inn på routeren, blir det ikke wlan.

 

DHCP på routeren er deaktivert, så det fungerer ikke å dra en renew ;)

Lenke til kommentar

Hehe, nja da kan det bli litt vanskelig. Finnes slike ping verktøy, som pinger hele ip rekker, akkurat i farten kommer jeg ikke på noen, men hvis du googler litt så finner du nok alltids noen. Jeg ville jo da begynnt med 192.168.x eventuelt 10.0.x og så jobbet meg utover. Eventuelt sendt mail til linksys support og hørt om dem hadde noen gode råd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...