Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm, ingen reaksjon.


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått mitt nye Asus p4p800 SE hovedkort Jeg får start på dataen, men får bare svart skjerm etter start. Tastaturet lyser bare på F Lock, men ikke når jeg f.eks tar på Caps Lock. Jeg skjønner IKKE hva som er feil! Hva kan jeg gjøre får å få fart på skjermen? Er nok ikke noe feil med skjermkortet mitt (funker på en annen data), og skjermen funker på en annen data. Håper noen kan hjelpe for jeg skulle så gjerne haft en data akkurat nå, må låne brodern sin :(

Har som følger:

-Hovedkort; Asus p4p800 SE hovedkort

-CPU type; Intel Pentium 4 520, 2800 MHz (14 x 200)

-Skjermkort: NVIDIA GeForce FX 5200 (128 Mb)

-Lydkort: Creative SB Live! Series Audio Processor

-System minne: 512 Mb (DDR SDRAM)

 

Dessuten fikk jeg tips om en CPU kjøler som kunne brukes til hovedkortet, men pluggen til den CPU kjøleren var det 4 sånne hull, ikke 3. Hvordan kan jeg få fikset så den passer til hovedkortet? Finnest det en sånn mellomgang eller noe?

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du skal gjøre, min gode mann, er å resette biosen...

 

slå opp i manualen til hovedkortet ditt og finn noe som heter "Jumpers" (i min asus p4c800 deluxe-manual er dette under punkt 2.7 på side 2-19...)

 

under kapittelet "jumpers" finner du noe som heter "Clear RTC Ram" eller noe lignende (clear real time clock eller clear cmos)

 

der finner du ut av hvilken jumper (sort plastdings som er liten) du må flytte på... denne står fast på 3 metallpinner på hovedkortet ditt. du skal flytte den fra den ene siden til den andre siden (den metallpinnen i midten skal dekkes av jumperen nå også..)

sånn skal systemet stå i ca.10 sekunder, UTEN at du slår på strømmen... (dra ut hele strømledningen du)

når det har gått 10sekunder, setter du den tilbake der den var opprinnelig og nyter bilde... (eller skyter meg)..

 

Edit:

lykke til... forresten er linken til hovedkortet ditt i første post "forbidden"..

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...