Gå til innhold

Nytt hvedkort, skjermkort PCI-E, Blir dette bra?


dandel58

Anbefalte innlegg

: Asus Mainboard S-939 nForce 4 Ultra ATX PCI-E Audio GbLan SATA Raid – 904 Kr

 

2: CPU Athlon-64 3500+ S-939 2.2GHz 512kB Boxed, ADA3500BPBOX – 1986 Kr

 

3: ASUS VGA-CARD GeForce 7800GTX 256 MB PCI-E 2XDVI TV-OUT V-In HDTV Retail – 4237 Kr

 

4: Geil 1.0GB (2x512 MB) DDR PC4000 500 MHz DC CL2.5 3.5nS 2.65-2.95V Retail – 1518 Kr

 

Total Sum – 8645 Kr

 

Lurer på om dette kommer til å kjøre bra sammen? Har i tillegg en 680 W PSU og Sound Blaster Audigy 2 ZS lydkort.. Grunnene til at jeg lurer er fordi dette er hoppet mitt fra AGP hovedkort og skjermkort til PCI-E hovedkort og skjermkort. Hadde fra før av et GeForce 6800 Ultra 256 MB AGP kort.. Vil jeg merke noen forskjell? Hvordan er PCI-E i forhold til AGP? Vil dette systemet fungere optimalt og bra for meg som spiller det meste og vil presse mest mulig at av pcen min?

Håper å kunne få noen svar så jeg kan bli litt klokere og vite mere om PCI-E blandt annet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette virker særdeles bra. Men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for 7800GT istedfor GTX, da GTX ikke er sååå mye bedre enn GT og fordi GT er 1000kr billigere. Du bør også sørge for at ATX-pluggen på strømforsyninga di er 24pins, hvis ikke må du enten kjøpe en overgang eller en ny strømforsyning (en overgang er nok greiest, koster 80kr ca.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...