Gå til innhold

Ekstern LaCie-disk eller Icybox+HD?


vegge

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en ekstern harddisk-løsning, men er i tvil om jeg skal gå for en LaCie 250GB P3 USB2.0 eller et Icybox-kabinett; denne eller denne, og så putte inn en Seagate 250GB Barracuda 7200.8 IDE evt. en Samsungdisk.

 

Prisen blir omtrent lik. Noen av løsningene dere vil anbefale? Min søster har en sånn ekstern Lacie-disk og den blir rimelig varm. Hvordan er temperaturen ved bruk av Icybox? Hvordan er støyen?

 

Harddisk-løsningen skal vel stort sett brukes til backup - slik at jeg bl.a. har mine digitale bilder på to heeelt forskjellige disker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en Lacia d2 extreme 300gb som også blir "varm", men det er poenget med konstruksjonen. Den er vifteløs og varmen spres via kabinettet som er laget av et metall av noe slag... Å si at disken blir form varm vil jeg ikke. Virker mer som den holder en fin arbeidstemperatur. Tilfredstillende at den er "lonken" i forhold til et par av Thermaltake ekst. kabinettene jeg har hvor vifta skriker...

 

Go for LaCie :D

Lenke til kommentar

Jeg har veldig god erfaring med den siste IcyBoxen du viser til (IB-350UE). Vi har to slike her hjemme, begge med Seagate Barracuda harddisker.

 

Når det gjelder varmeutvikling vil jeg si at den holder seg passe kjølig. Den blir litt varm akkurat der strømkabelen kobles til, men dette er fortsatt ikke noe å klage på.

 

Støyen derimot tror jeg det er delte meninger om. Seagate harddiskene har etter min mening et lavt støynivå. Du vil selvfølgelig høre når det skrives til og leses fra harddisken. Når harddisken ikke er i bruk hender det at den gir fra seg noen tikkelyder. Hvis harddisken skal plasseres på skrivepulten rett ved siden av deg, er det mulig du vil irritere deg over denne lyden, men den kommer kun en gang i blant. Hvis du derimot plasserer harddisken i en hylle under skrivepulten, tror jeg ikke du vil bli sjenert av denne lyden.

 

Hvis du skal bruke FireWire-tilkoblingen på denne IcyBoxen, vil jeg anbefale deg å oppdatere til siste firmware fra RaidSonic sine hjemmesider. Hvis ikke kan du oppleve å få feilmeldinger som nevnt i disse trådene:

ICYBOX IB-350UE-B Firewire problem

Ekstern HD blir korrupt ved brenning!

 

Jeg hadde også dette problemet helt til jeg oppgraderte firmwaren. Dette problemet er sannsynligvis løst på de nyeste utgavene av IcyBox, som nå heter IB-351UE. Disse selges fortsatt under samme navn i nettbutikkene, så du kan oppleve å få begge utgaver.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg gått for en IcyBox IB-350UE, pluss en Seagate Barracuda harddisk.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...