Jump to content
WebSurf

Tips til oppkjøringen på bil.

Recommended Posts

Et lite spørsmål til: Er det lurt å ha med kjørelærer under oppkjøringen? :) Eller vil det virke inn negativt på resultatet? Dette blir min 2. oppkjøring :)

Hadde det på min andre selv. Roet meg ned mye :)

• Like 1

Det kommer vel an på hva du er komfortabel med. Jeg kjente knapt kjørelæreren da jeg kjørte opp, og for meg ville det vært et unødvendig stressmoment (i en situasjon som allerede er stressende nok)

• Like 1

Det kommer vel an på hva du er komfortabel med. Jeg kjente knapt kjørelæreren da jeg kjørte opp, og for meg ville det vært et unødvendig stressmoment (i en situasjon som allerede er stressende nok)

Okei, jeg vet ikke hva det er, men jeg liker å ha med flere i bilen faktisk, i tillegg til kjørelærer (når jeg kjører med h*n på vanlig kjøretime). Så får bare vurdere det til neste oppkjøring. Fikk forresten en rute på 1. oppkjøring som er beryktet til å være ganske ille ut fra Risløkka, så håper jeg får en rute som går inn i Oslo by denne gangen og ikke Nittedal haha :) 

Jeg er ny i tråden, men skal kjøre opp for 3.gang denne uken og jeg er så demotivert. Sist sa sensor at det var "nesten perfekt" og jeg strøk på uøkonomisk kjøring (brukte 1.gir unødvendig mye), og selv om jeg nå har jobbet mye med dette så har jeg ikke trua i det hele tatt. Gruer meg til å drite meg ut igjen og høre "det er dessverre ikke bestått denne gangen heller".

Jeg er over 30 år og har øvelseskjørt i årevis, så det at sensor sier "du trenger mengdetrening" blør i ørene mine, for jeg er den som kjører overalt i familien men jeg er tydeligvis ubrukelig på kjøring likevel. 

Synes det er så sykt flaut, og det å kjøre opp nesten gang føles ut som frivillig tortur da jeg er overbevist om at det går til hel***.

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men var godt å få det ut da jeg ikke snakker med noen om neste oppkjøring.

Hufseguri skrev (På 16.11.2020 den 11.18):

Jeg er ny i tråden, men skal kjøre opp for 3.gang denne uken og jeg er så demotivert. Sist sa sensor at det var "nesten perfekt" og jeg strøk på uøkonomisk kjøring (brukte 1.gir unødvendig mye), og selv om jeg nå har jobbet mye med dette så har jeg ikke trua i det hele tatt. Gruer meg til å drite meg ut igjen og høre "det er dessverre ikke bestått denne gangen heller".

Jeg er over 30 år og har øvelseskjørt i årevis, så det at sensor sier "du trenger mengdetrening" blør i ørene mine, for jeg er den som kjører overalt i familien men jeg er tydeligvis ubrukelig på kjøring likevel. 

Synes det er så sykt flaut, og det å kjøre opp nesten gang føles ut som frivillig tortur da jeg er overbevist om at det går til hel***.

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men var godt å få det ut da jeg ikke snakker med noen om neste oppkjøring.

Nå har du vel kanskje allerede hatt oppkjøring, men mitt første tips må være å endre til automat og ta oppkjøring med dette dersom girvalg er et gjentagende problem eller du føler utfordring med dette.

Ellers sitter resten i hodet ditt. Dersom man ok plassering, girvalg, flyt og sjekker speil skal det faktisk litt til for å stryke. Mange overdriver en oppkjøring og tror sensor er der for å lete etter feil. Det handler om å kjøre trygt og forsvarlig, også skal du kunne trene videre på egenhånd senere. Dersom du klarer å kjøre en times tid i variert trafikk uten å gjøre noen åpenbare feil og være helt gjennomsnittlig på alt kommer du til å bestå.