Gå til innhold

Heavy Metal (definisjon?)


Sabbath

Anbefalte innlegg

Hey...

 

Lurer litt på hva folket definerer som Heavy Metal? Og hvor kom "Metal" begrepet inn hen? Heavy betyr jo tungt, og etter mine begreper spiller de bandene som defineres som Heavy Metal band nå kun fort og høyt.

 

For egen del vurderer jeg kun Black Sabbath som et Heavy "Metal" band. For meg er Heavy de laaange seeeige dragene man finner i låter som b.la. Electric Funereal og War Pigs med fler..de låtene som virkelig trykker både deg og stereoanlegget langt ned mot gulvet, og nesten helt ned i kjeller'n:) Jeg kan kanskje (bare kanskje) strekke meg til å ta med Judas Priest som et Heavy band, men da snakker vi "way before turbo lover":)

 

Hva er din definisjon på heavy "metal"?

Endret av Sabbath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tja spørs vel litt på hvilket århundre vi er i også:p Manowar er etter det jeg mener det som ligge nærmest Power Metal, men de selv hevder de spiller Heavy Metal. For å være helt ærlig så er jeg neimen ikke helt sikker på hva som egentlig er Heavy Metal. Personlig er jeg en power/melodic metal fan, kan nevne band som Metallica, ManOwaR, Sonata Arctica, Hammerfall og Iced Earth.

Lenke til kommentar

Som KaYcH korrekt påkepeker er Heavy Metal en egen Metal sjanger ja:). Hvilket århundre man befinner seg i, eller hva Judas Priest mener om saken er vel heller ikke relevant når spørsmålet opprinnelig var:

 

Hva definerer DU som Heavy Metal?

Endret av Sabbath
Lenke til kommentar

Jeg definerer Heavy Metal som to ting.

 

1: Som en undersjanger av Metal, på lik linje med Power Metal, Death Metal und zu weiter...

 

2: Opprinnelig var Heavy Metal og det som jeg kaller Metal to uttrykk for det samme. Når noen sier Heavy Metal går jeg ut ifra at de kan mene både det som jeg definerer som Metal og det som jeg definerer som Heavy Metal.

Lenke til kommentar
Jeg definerer Heavy Metal som to ting.

 

1: Som en undersjanger av Metal, på lik linje med Power Metal, Death Metal und zu weiter...

 

2: Opprinnelig var Heavy Metal og det som jeg kaller Metal to uttrykk for det samme. Når noen sier Heavy Metal går jeg ut ifra at de kan mene både det som jeg definerer som Metal og det som jeg definerer som Heavy Metal.

Det var egentlig et veldig godt svar:) Må innrømme at jeg måtte vri hjernen et par ganger før jeg skjønte hva du egentlig mente, men det kom til slutt:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...