Gå til innhold

Nettbutikker som selger Taiyo Yuden plater?


Thoth

Anbefalte innlegg

Hvilke norske nettbutikker er det som selger Taiyo Yuden DVDR plater?

Jeg finner dem ikke på Komplett, MPX, PSData eller NetShop som jeg pleier å handle hos.

 

Jeg har vært fornøyd Verbatim bruker i mange år, men vurderer å gå over til Taiyo Yuden,

eller kanskje Maxell.

Noen som synes det er en dårlig ide?

Endret av Thoth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artikkel nr. 38-1396 hos Clas Ohlson var Fuji plater produsert av Taiyo Yuden for en stund siden. Ring å sjekk om det fortsatt er det( ikke send mail, den blir ikke besvart før påsken 2008).

179,- for 25stk.

 

Av en eller annen grunn får jeg faktisk dårligere resultat på Taiyo Yuden Pro platene til Pxp, får bedre resultater med Fuji og Plextor platene? :(

Endret av Psh
Lenke til kommentar

Så Taiyo Yuden produserer plater som selges under flere navn? OK, da vet jeg det.

Men er det riktig som 'Morten K' sier, at de produserer for Verbatim? Jeg trodde det var Mitsubishi Chemical eller noe?

Jeg har vært inne på PXP som 'toretors' linket til og 'holvik' anbefalte, men finner ingen +R 16x plater av merket Taiyo Yuden. Har de ikke det? Finnes det ikke? Hvilke av +R platene dems anbefales?

Lenke til kommentar

Hei

 

Når det gjelder Taiyo Yuden DVD+R 16x, er TY ikke fornøyd med kvaliteten på disse enda, så de ønsker ikke å slippe disse ut på markedet før de har fått de bedre.... (selv om de nå kanskje hadde vært gode nok)

 

Det er mange falske merker som har plater med TY kode på, (som OC-Freak har en god tråd om) men de eneste som har kjøpt noen "ekte" serier fra TY er, slik jeg kan huske i farten er;

 

Verbatim Pastell 8x

Maxell DVD+R 4x

Fuji

Plextor

 

Men det er på ingen måte alle som er produsert av TY, kun enkelte serier. Ofte er det slik at de selv (Verbatim, Plextor etc) ikke greier å produsere nok i egne fabrikker, eller at de ikke har vært fornøyd med kvaliteten på sine egne media. De har da valgt i noen enkelte tilfeller å bruke Taiyo Yuden eller andre. Men siden TY er de beste, er de også de dyreste, så det er kun de mest anerkjente merkene som har tatt seg "råd" til dette.

 

Våre TY media kommer direkte fra Taiyo Yuden, som Taiyo Yuden media...disse skal være de beste, og dessverre de dyreste....

 

Resultater fra TY originale, Verbatim, Plextor, Maxell etc;

Det er som kjent ikke uvanlig med anderledes testresultat på nesten "samme" plate

Alle disse er av utmerket kvalitet, og det beste som er å oppdrive. Men differanser i testscore er ikke "unaturlig"... alle er særdeles gode ;-)

 

 

MVH

Pål K

Lenke til kommentar
Det er mange falske merker som har plater med TY kode på, (som OC-Freak har en god tråd om) men de eneste som har kjøpt noen "ekte" serier fra TY er,  slik jeg kan huske i farten er;

 

Verbatim Pastell 8x

Maxell DVD+R 4x

Fuji

Plextor

Legger til noen jeg.

 

Verbatim pastel 4x

That's (ikke bland disse med "that's write")

Sony

TDK

MIFLOP XTREME

Samsung DVD+R 4x

 

En del av disse er det meget vanskelig å få tak i.

Se etter om de er "made in Japan"

Endret av Psh
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Plextor platene koster gjerne en formue. Disse er mao siste utvei.

 

Ellers har man:

 

pxp.no som nevnt

norwaydisc ser ut til å være utsolgt for verbatimTY (sjekk innom senere).

multicom har plextorplater

 

Det er også nevnt lenger oppe i tråden Fuji plater hos clas.

Å finne disse kan være vanskelig da de nye batchene med fuji er bla ritek.

Det er en enkel måte å sjekke dette på dog. TYfuji platene har GRÅ bunn, og det står made in japan på dem. Ritek platene har svart bunn.

 

Må si utvalget av TYplater var ganske skuffende ja.

Hvis du har noen bekjente i england, kan du få dem fra svp.co.uk til fin pris.

Lenke til kommentar
multicom har plextorplater

5522781[/snapback]

 

Multicom oppgir ikke medikode såvidt jeg kan se.

Er alle Plextor platene Taiyo Yuden?

 

Det er også nevnt lenger oppe i tråden Fuji plater hos clas.

Å finne disse kan være vanskelig da de nye batchene med fuji er bla ritek.

Det er en enkel måte å sjekke dette på dog. TYfuji platene har GRÅ bunn, og det står made in japan på dem. Ritek platene har svart bunn.

5522781[/snapback]

 

Snakker du om bunnen på selve dvd-coveret her?

Syns disse Fuji enkeltplatene kostet en formue på Clas, rundt 11-12kr ifølge web'en deres... Finnes de i spindel til en bedre pris?

Lenke til kommentar
Multicom oppgir ikke medikode såvidt jeg kan se.

Er alle Plextor platene Taiyo Yuden?

5527857[/snapback]

Ja.

Snakker du om bunnen på selve dvd-coveret her?

Syns disse Fuji enkeltplatene kostet en formue på Clas, rundt 11-12kr ifølge web'en deres... Finnes de i spindel til en bedre pris?

5527857[/snapback]

Det er bunnen på spindelen som skal være grå.

25stk Fuji DVD+R 8x i spindel koster forøvrig 179,- på clas.

Lenke til kommentar
Det er bunnen på spindelen som skal være grå.

25stk Fuji DVD+R 8x i spindel koster forøvrig 179,- på clas.

5529407[/snapback]

 

Takk for tipset, skal sjekke ut disse. 179,- for en 25stk er jo en grei pris.

Forstod på deg tidligere tråden at du var fornøyd med disse?

Ligger de sånn omtrent midt mellom Maxell TY og Taiyo Yuden "bulk" i kvalitet?

Lenke til kommentar
Takk for tipset, skal sjekke ut disse. 179,- for en 25stk er jo en grei pris.

Forstod på deg tidligere tråden at du var fornøyd med disse?

Ligger de sånn omtrent midt mellom Maxell TY og Taiyo Yuden "bulk" i kvalitet?

5529535[/snapback]

 

Meget bra plater dette, kvalitets forskjellen mellom TY plater fra Verbatim, Maxell, Fuji, Plextor og Taiyo Yuden Pro plater er nok ganske tilfeldig, men den er uansett MEGET liten!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...