Gå til innhold

Xbox 360 - umulig å hacke?


Xecuter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dette faktisk kommer til å stemme tror jeg Microsoft har gjort et feilgrep. mange kjøpte xbox-en enttopp fordi den var så enkel å modde. HVis disse mulighetee forsvinner vil mange la vær å kjøpe xbox 360, tror jeg.

 

Edit: Forandret på emnetittel, da emnetittel ikke var helt god.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Tanken med 360 er vel at det skal bli litt bedre muligheter med tanke på å bruke den som medicenter siden man skal kunne legge inn bilder, filmer, wav-filer (håper det går ann å legge inn mp3'er også, noen som vet noe om det?) etc, slik man ikke kunne på xbox uten mod..

 

EDIT:

Man kan legge til mp3, man kan også streame direkte fra mp3 spillere.

Kilde

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
:!: Sånne uttalelser provoserer bare fram enda fler som SKAL hacke den.

 

Er nok moddet før jul

Hvis det er rein hardwarebasert godkjenning av bare signert kode, så blir det jo med ett mye vanskeligere å få maskinen til å godta noe som helst. Kan godt hende det er umulig og kan godt hende det tar veldig lang tid hvis det i det hele tatt kommer noen mod (og spørs hvor nyttig det blir med mod hvis eneste grunnen til å modde blir å spille brente spill og emulatorer).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Håper det. Piratkopiering er blitt altfor stort på Xbox i forhold til PS2 f.eks hvor det er nesten ingen som spiller pirat spill. Derfor så mange butikker har elendig XBox utvalg, for dårlig salg her til lands.

piratkopiering er da minst like stort på ps2, et marked som allerede eksisterte lenge før xbox kom på markedet.

når det gjelder xbox360 så har microsoft valgt å eliminere flere av årsakene til at man valgte å modifisere xbox, man kan bruke xbox360 som en multimediaboks fra dag1 uten at man endrer på innholdet, stort sett fører dette til at de eneste som vil modifisere er de som vil spille nedlastede spill.

Lenke til kommentar

No sa han riktignok ikkje at den kom til å bli umogleg å hacke, men at den sannsynlegvis ville bli umogleg å hacke.

 

Skal uansett bli spennande og sjå om dei har funne ein måtte å hindre moding på. Evt. ein måte som gjer det så tungvint å modde xbox 360 at ingen kjem til å gjere det.

Lenke til kommentar
Hvis dette faktisk kommer til å stemme tror jeg Microsoft har gjort et feilgrep. mange kjøpte xbox-en enttopp fordi den var så enkel å modde.

Ja, og MS tapte penger på hver eneste Xbox som ble solgt for å moddes til mediesenter o.l. fremfor primært å brukes til spilling.

 

Det er klart de helst ikke vil ha den kundegruppen (nå snakker jeg ikke om alle moddere altså) som vil ha kun hardwaren som selges med tap de første par årene og ikke bruker penger på andre ting.

 

Men mye er jo gjort ved å bruke en fysisk mindre harddisk; selv om harddisk-delen kanskje kan åpnes og moddes til å bruke en disk med større kapasitet så er 2,5"-disker fremdeles ganske dyre hvis man skal ha en med litt størrelse på, og å koble til en ekstern disk blir jo ikke akkurat særlig lekkert. Så allerede her har jo MS tatt et godt grep for å unngå at folk hiver inn en diger billig harddisk og får et superbillig mediesenter delsponset av MS.

 

Jeg tipper også at harddisk-enheten er godt forseglet; den er uansett så rimelig at det ikke er økonomi for MS å reparere enheter det måtte være feil på, så den kan like gjerne være helt forseglet og bevisst lagd for aldri å kunne åpnes i service (eller modde-) øyemed.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

skal det ikke sitte en stor vannblokk rundt alle komponentene inni der? blir spennende å se om det er mulig å komme rundt den..

 

Om media delen. skal det ikke være mulig å koble den opp mot PC via a nettverk og streame video og musikk rett fra PC? Mener å ha lest dette rundt E3-tider, men kan ikke huske hvor... da forsvinner mye av poenget med behovet for større harddisk for meg.

 

 

EDIT:

"You can transfer high-definition video and CD-quality music from your Media Center PC to your Xbox 360 via 802.11a wireless media support."

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Xbox 360 kommer med ett meget avansert Media-Center program. Der du kan streame fra pc, mp3-spillere, PSP, Ipod osv osv. På denne måten har de eliminert i allefall 1 grunn til at folk skal modde xbox 360.

 

Men en annen ting er jo om folk vil modde den for å spille gratis spill... Er jo fristende, men tror nok at jeg kommer til å holde xbox 360 slik som jeg kjøper den. Rett og slett for å støtte spillindustrien littegranne. Er altfor mange crappy spill der ute, så jeg unner dem faktisk litt penger slik at de kan produsere noe skikkelige greier jeg. Men hvem vet ;P

 

GLEDER MEG GJØR JEG LIKE FORBANNA =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...