Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

wlan.hva kan jeg bruke.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp flytta til ny leilighet i 2.etg. Skal koble meg opp via trådløst fra mine foreldre 30 meter opp en bakke og bak en låve. Jeg har signal i gangen, men ikke ellers i leiligheten. Skal ha pc'n i stua. Hva kan jeg bruke og hva anbefales? En grei og billig løsning hadde vært perfekt. Evnt hvor kan jeg skaffe billig?

 

thanks :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden ordet "billig" ble brukt var jeg ikke tenkt å svare .

 

For her vil det automatisk koste penger og kanskje så mange penger at det heller lønner seg å legge inn egen linje .

 

Først bør du vel starte med en utvendig antenne + ett accesspunkt i din ende og ett ligende setup i andre enden (altså hjemme hos dine foreldre) .

 

Accesspunktet hos dine foreldre kobles til allerede oppegående router med ledning og plasserers i den enden av huset som er på korteste avstand til din boenhet og antennen helst da retningbestemt rettes inn .

 

I din "beste" ende så plasseres din antenne med påfølgende AP . Test med å bruke ethernetkabel først eller kjøp ett ekstra AP for å kunne kjøre trådløst fra første stund .

 

Billigerer løsning : Kjøp sterkest mulig 9-12dB retningsbestemt antenne og plasser denne hos dine foreldre . Lev med at det kun er en plass du får nok signal . Billig tror jeg ikke denne løsningen blir heller om du nå ikke greier deg med antenne+den kabel som er levert sammen med denne og får dette koblet til dine foreldres router/ap og at disse ikke mister sitt signal siden du bruker en retningsantenne ...

Lenke til kommentar
Siden ordet "billig" ble brukt var jeg ikke tenkt å svare .

 

For her vil det automatisk koste penger og kanskje så mange penger at det heller lønner seg å legge inn egen linje .

Må si meg uenig med deg der. Dette trenger ikke å bli dyrt. Han sier jo at han får signal i gangen, så da trenger han nok bare den billigeste utvendige antennen han kan finne i ene enden og ikke noe annet i den andre enden. Han trenger også en kabel fra antennen og inn, og en base som støtter bridging eller client modus.

 

Om han vil ha det ekstra billig kan han jo prøve å bygge en antenne selv, f.eks en blikkboks antenne.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Må si meg uenig med deg der. Dette trenger ikke å bli dyrt. Han sier jo at han får signal i gangen, så da trenger han nok bare den billigeste utvendige antennen han kan finne i ene enden og ikke noe annet i den andre enden. Han trenger også en kabel fra antennen og inn, og en base som støtter bridging eller client modus.

takker for all hjelp :)

 

Noen som har forslag til varenummer på f.eks komplett? Er ikke så veldig inne på dette selv..

 

Kan jeg forresten sette en router eller noe i bridging? modus eller noe i gangen hvor jeg har signal , som igjen sender trådløst videre til min pc i stua?

Endret av boredandre
Lenke til kommentar

Kan anbefale følgende:

 

WET54G

CNet Outdoor Directional Antenna 9 dBi

CNet Antenna Cable 3m

 

Om du vil spare prisen for antennen kan du bygge selv. Mer informasjon og linker kan du finne på wlan sinden min. Det er ikke spesielt vanskelig, men du må passe på å være nøye med målene.

 

Om du vil sende signalene videre via trødløst er det bare å kjøpe seg et accesspunkt å koble i bridgen.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...