Gå til innhold

Firefox 1.5 ute i beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virkar lovande.

 

Sit i GNU/Linux-versjonen no, og syns den er raskare og meir responsiv. Fram- og tilbake-funksjonen er rask som berre det.

 

Det er anbefalt å starte ein ny profil, og ikkje bruke den frå 1.0.x.

 

I GNU/Linux fjernar ein .mozilla i heimemappa si, og i Windows er det vel C:\Documents and Settings\DinBrukar\Programdata\Mozilla (Programdata-mappa er skjult).

 

Ein bør forresten ikkje slette den gamle profilen, men ta bacup av den, om ein vil ha over favorittar osv.

Lenke til kommentar
Og forskjellen på 1.5b1 og 1.0.6 er? eneste jeg har lagt merke til er at de har rota om på Preferences, at et par extencions\themes ikke funker og at du må velge mellom å bruke piltastene til enten scrolling eller å flyyte rundt i dialogboks(sånn som den jeg skriver i nå.)

Fram- og tilbake-funksjonen er mykje betre.

 

Prøv å gå inn på vg.no, så går du inn på dagbladet.no, så trykker du tilbake. Då vil du sjå stor forskjell på dei forskjellige (i alle fall om du har blokka flash)

Lenke til kommentar

En av de veldig få tingene jeg kunne irritere meg over firefox var nettopp tregheten i forhold til IE.

Som nevnt så er 1.5 beta mye kjappere og responsiv.

Spesielt frem og tilbake knappene går unna.

Eneste ulempen akkurat nå er at det er få themes og extensions som funker med 1.5 betaen.. men om et par dager så begynner det vel å hjelpe når dem blir oppdaterte.

Lenke til kommentar
Jeg hadde nærmere 20 plugins installert. Etter install av 1.5 funket bare 3-4 av dem. Så fant jeg extensionen Nightly Tester Tools:

http://users.blueprintit.co.uk/~dave/web/f...id/nightly.html

 

Installer, omstart av Firefox, gå inn i extensions igjen og du vil finne knappen "Make all compatible". Klikk, vent, omstart igjen og vips. Det meste funker som før :thumbup:

Genialt! Tusen takk for hjelpen. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...