Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drar til siden ved nebremsing!


danjohan

Anbefalte innlegg

Detta er en Ford Sierra 90 mod. 2.0i :)

 

 

Det som iriterer meg mest er det jeg skal fortelle dere om nå.. Hehe.. En del andre ting også, men dissa er værst :)

 

 

Jaja, historien er den atte når jeg har fart.. Høy eller lav er samma.. Men uasnett, ved nebremsing drar bilen til høyre og rattet rister greit for å si det sånn :S

 

Må si at det iriterer meg hardt ;)

 

 

Noen som har peil? Jeg trur sjøl det er skjeiv bremseskive eller kanskje en aksling ellerno :p Kanskje hjullager også... Hvem veit :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ford er kjent for å ha skjelving i bremsene.

 

Kan være at bremsekraften er helt borte på ene bakhjulet. Prøv en bråbrems på grusen i ca >10km/h. Se på bremsesporene etter bakhjulene.

 

Jeg hadde en ford mustang som bremste ganske beint, men hele bilen vrei seg under bråbrems. Den hadde ikke bremsevirkning i det heletatt på ene bakhulet. + at motsatt fremhjul var dårlig...

Lenke til kommentar
skeiv bremsing. luft bremsesystemet ditt du.

Det er nok ikke luft i systemet tror jeg. For bremse anlegget er gjort slik at det bremser på det ene fremhjulet og det motsatte bakhjul. og motsatt, altså en "krets" til..

kan tenke meg at det er skeiv bremseskive fremme på høygre siden. siden den tar til høgre og rister i rattet.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...