Jump to content
Sign in to follow this  
Snorre

Helter i norrøn tid

Recommended Posts

Er det noen som kan navnet på et par helter fra norrøn tid. Har glemt navnet på dem alle, og skal skrive stil til i morgen anngående norrøne helter kontra dagens helter fra populæritetsbøker og filmer. hadde vært greit hvis dere ga litt informasjon om den helten dere nevner, hvis dere kan det.

Dere kan også si litt om hvordan heltene var på den tiden, da det er det oppgaven går ut på.

På forhånd takk

Snorre :)

Snorre Storlason var en dikter, var han ikke?

Helter i norrøn tid var vel Sigurd Drakedreper og andre litterære mennesker.

IRL var det vel ingen, med mindre du tenker på Tor, Odin og de der.

Når jeg søker etter Sigurd Drakedreper kommer jeg bare frem til sider om filmen. jeg vil gjerne ha historien om ham, om denne da finnes på nettet. Jeg vil helst ikke ha med guder, da disse ikke kan regnes som helter på samme måte. Dessuten kan jeg om dem fra før.

Sigurd Drakedreper var da ikke en helt. Slik jeg forsto det i filmen var han mer en antihelt. Ei skikkelig pyse som ikkje klarte å svinge sverdet eller å slåst.

Sigurd Drakedreper var da ikke en helt. Slik jeg forsto det i filmen var han mer en antihelt. Ei skikkelig pyse som ikkje klarte å svinge sverdet eller å slåst.

Omfattende googling tilsier noe annet : ) Men d kan jo nevnes i oppgaven da jeg valgte å ha om Sigurd Fåvnesbane (aka. Sigurd dragedreper)