Gå til innhold

Angående P3s musikkprofil...


pjolterfjong

Anbefalte innlegg

Den er rimelig elendig for tiden, og det kan virke som om det er om å gjøre å få spilt schnappi eller Destiny's Child mest mulig i løpet av en dag.

 

I hine hårde dager var det faktisk mulig å få inspirasjon fra, og å bli kjent med nye artister via en radiokanal som skilte seg klart ut fra resten av FM-båndets herligheter. Pr. dags dato, med A-listas svært overvektige rotasjon er dette nærmest en umulig oppgave. Og, for dette har vi stort sett Håkon Moslet og hans kumpan Marius Lillelien å takke. Med P3s nye profil som ble staket ut av disse to karene ble det nærmest opplest og vedtatt at P3s dager som kulturbærer var over. Fra nå skulle kanalen fornyes for ikke å bli gammel, grå og traust sammen med sin første lytterskare.

 

De har altså klart å støte fra seg sin gamle lytterskare med stort hell. Jeg hører iallefall ikke på lenger. Med få hederlige unntak er gamle gullprogrammer tatt av luften, og man får faktisk mer varierte spillelister på nærmest hvilken som helst annen radiokanal. Jeg har black-metal-interesserte venner som faktisk har gått til det skritt å høre på Mpetre fremfor P3 i det siste. Dette sier noe om kvaliteten på Moslet og Lilleliens kanal.

 

Var ikke nettop et av poengene med å opprette Mpetre å få den utpregede ungdomsmusikken over i én kanal - slik at P3 kunne opprettholde større variasjon og en mer utfordrende (i positiv forstand) musikkprofil?

 

Uansett målgruppens alder tror jeg mennesker verdsetter -variasjon-. Jeg var nok blant de som hørte på P3 den første uken, og i årene som kom... og jeg hører stadig på musikk som befinner seg både på og utenfor diverse lister.

 

Problemet er at det blir dørgende kjedelig og direkte slitsomt når man skal spille Gwen Stefani 20 ganger pr dag - uansett hvor bra hun enn måtte være i utgangspunktet.

 

Anywho...

 

I den anledning tenkte jeg å slenge ut etpar linker, som jeg håper ikke kvalifiserer som rein spam :)

 

Dagbladet

NRKs forum

Make Moslet History - Petition

 

Vi vil ha P3 tilbake!

Slik ståa er i dag kunne man like gjerne skrudd på Radio1 eller NRJ...

P3 skiller seg ikke lenger ut - ikke på en positiv måte, iallefall!

Endret av pjolterfjong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...