Gå til innhold

Bytte av hovedkort produsent, evnt. konflikter?


bas

Anbefalte innlegg

Jeg har måttet bytte fra Asus (A8V Deluxe) til Abit (AV8 3rd Eye) hovedkort grunnet reklamasjon, og siden Asus kortet ikke var tilgjengelig på det tidspunktet så bestilte jeg et Abit kort som hadde de spesifikasjonene jeg var ute etter i stedenfor.

 

Siden jeg ikke er noen dataguru akkurat er derfor mitt spørsmål, hva slags konflikter kan oppstå/vil oppstå når jeg nå installerer det nye hovedkortet?Altså jeg tenker på, er jeg nødt til å formatere og legge inn operativsystem på nytt (noe jeg altså aller helst vil unngå siden det er en del ting jeg trenger på den disken), eller vil det bare holde med oppgradering/bytte til nye drivere f.eks?Med andre ord, hvilke problemer kan jeg støte på?

 

Kan nevne at begge kortene har K8T800PRO brikkesett hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du antageligvis må gjøre er å reparere Os'et Eks windows xp. Du skal ikke trenge å formatere bare å reparere, hvis du reparerer vil ikke noe forandre seg! :thumbup:

Tror ikke du vil møte på noen flere problemer en det. (hvis ikke eks socketen er riktig eller at den støtter samme type ram, noe som er høyst skjeldent)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...