Gå til innhold

Utrolig støyete BenQ DW1640


IronWire

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjørte opp den nye maskinen min for første gang i dag og tenkte jeg skulle teste den nye BenQ brenneren min... Første gang skulle jeg brenne en 4gb fil på en Verbatim DVD-R, da begynte brenneren å lage en sånn elektrisk-saglyd og den klarte ikke å brenne. :no:

 

Neste gang tenkte jeg at jeg skulle prøve litt mindre filer, så jeg prøvde litt diverse som kom opp i litt under 1gb, da lagde brenneren en rar klunkelyd, men den fortsatte å brenne. Mot slutten av brenningen begynte brenneren å høres ut som en elektrisk sag igjen, men det ble rapportert som suksessfull brenning.

 

Er det normalt at disse brennerene høres helt ville ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kommer ann på hvor følsom du er.

 

Før brenning lager den spinn opp/spinn ned/spinn opp igjen/spinn ned igjen lyder. Dette er fordi den kalibrerer seg til å brenne platen.

 

Underveis i brenningen kan det hende at den må rekalibrere seg og da lager den en "klikk" lyd.

 

Etter brenningen er ferdig er det normalt at den girer opp og spinner på full hastighet en stund før den slår seg til ro.

 

Vet ikke hvor mange andre 16x brennere du har hatt, men at de bråker er normalt. BenQ'en er vel omtrent midt på treet støymessig, men så lager den en del ekstra lyder i forbindelse med kalibrering som få andre brennere gjør.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...