Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

(Løst)Svart skjerm.(ny pc)


Anbefalte innlegg

Installerte en asus a8n-sli hovedkort ,7800gtz,ocz 2gb 2-3-2-5 minne, 580watt strømforsyner. Problemet er at det skjer ingenting på skjermen.Pcen starter fint med at du kan høre rammene teller osv. Alle viftene går. Tror jeg har prøvd det meste for å prøve å løse problemet.

 

Er det mulig å finne ut hva som er gale? :(

Endret av floffan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke noen andre pci-e skjermkort.Men prøvde for en stund siden å skifte ram porter. Da jeg startet så så jeg logoen til hovedkortet på skjemen. Men forsvant etter 2-3 sekunder. Men har kun lykkes 1 gang å få noe på skjermen.Har prøvd med mine gamle ram kort og det hjelper heller ikke noe. Glemte å skrive at jeg kjøpte en amd 4000+ til pcen.

Endret av floffan
Lenke til kommentar

Fant en løsning på forumet her.eg prøvde dette: :ohmy:

Problem 2"

Etter at windows var installert, nektet maskinen å slå inn skjermen under oppstart.

Resatte bios uten at dette hjalp.

Resatte bios og holdt samtidig inn delete knappen på tastaturet under oppstart, og skjermen slår seg på ,gikk da inn i bios igjen og valgte harddisk som skulle boote først.

Maskinen staret på nytt ,men skjermen slår ikke inn.

Sitter meg fortvilet inn i stuen en halvtimes tid,når jeg nå starter opp maskinen,virker alt OK! og jeg får installert alle drivere ,har ikke hatt slike problemer siden.

Rolfilk: Jeg hadde problem 2 også, oppgrderte til seneste bios(fra jimramse, side 9 i tråden) Men da slutte dvd-rom (plextor 916) på virke måtte skru av udma for at den skal virke igjen.

Når den ikke virket brukte windows 3 ganger så lang tid på å starte.

 

Er nå i Cmos. Så kom jeg over noe merkelig. CPU TYPE: AMD athlon 64 Prossesor 4000+.

 

CPU SPEED: 5460Mhz. <--- Det må da være forferdelig feil. :hmm:

 

Skiftet til manuelt og skiftet til standard cpu speed.

Endret av floffan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...