Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PPPoE forandrer brukernavn av seg selv...?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kobler til internett via. en PPPoE tilkobling på datamaskinen. Problemet er at brukernavnet som egentlig er [email protected], blir forandret til knudc59.161.124958. av seg selv. Det gjør det hele tiden, jeg trenger ikke engang å restarte for at den skal bytte.

 

Dette gjelder også en GPRS oppkobling som jeg har på samme maskin, den har egentlig ikke noe brukernavn/passord, men den endres til det samme som på PPPoE tilkoblingen, pluss at den endrer nr den skal ringe opp.

 

Kan noen hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du har en GPRS tilkobling, er det et Nokia D211 -kort du bruker?

Dersom du har det, så tipper jeg det er det som gjør at brukernavn og passord endrer seg.

Dersom du velger GPRS fra "Enkel meny" så kan dette skje. Det du evt. bør gjøre er å opprette en ny tilkobling fra software'n som fulgte med Nokia D211 kortet ditt, velg GPRS, gi profilen et navn, huk av på "Velg tilkoblingspunkt manuelt", og gi den navnet "Internet" (Det navnet er viktig!). Deretter trykker du fullfør.

 

Den vil nå opprette en ekstern tilkobling, uten brukernavn/passord (dette trenger du ikke), og den vil ringe opp nr *99#. Når du nå skal koble til så er det viktig at du velger den ny oppkoblingen du har valgt, og ikke den som ligger under "Enkel tilkobling". Da vil ikke noen av oppkoblingene dine endre seg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...