Gå til innhold

AMD Cool`n`Quiet virker ikke, alt er gjort


SubtleINC

Anbefalte innlegg

jeg har et Asus A8ACPI 2.0 support-enable A8V Deluxe motherboard med en AMD 3500+ (venice) og 2 x 512 Corsair Value minnebrikker, toweret er en Arctic Cooling Silentium..

 

jeg har installert softwaren, enablet Q-Fan control, ACPI 2.0 support-enable, og CnQ i bios.. jeg har også installert den rette driveren for prosessoren.. og jeg har justert strømstyringa i XP (SP 2)

 

det jeg ikke vet er om UPS kan ha noe med saken å gjøre, det står at UPS tjenesten er stoppet, men jeg vet ikke hva det betyr..

 

 

Bios version: 1007.002, 09-15-04

 

CPU temp 36 C

CPU Fan 2000-2500

 

 

 

så hvis noen har en anelse hvorfor CoolNQuiet ikke fungerer, så ville det vært fint.. :whistle:

Endret av SubtleINC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

jeg har 2 og en x2 cpu... fikk det til og funke..

hvis du gjør som jeg sier..^

må sette power til minimal power managment i windows.

laste ned cpu driverne fra amd og cool & quiet.

skru på q.fan og c&q i BIOS..

 

sett cpu vifta til 800rpm. eller så får du bare warning..

Lenke til kommentar
Har hørt at Cool`n`Quiet ikke virker hvis man her fler enn en rambrikke. Jeg har selv to, og får ikke Cool`n`Quiet til å virke...

Det kan ikke stemme. Jeg har to brikker og det funket, men jeg slo det av fordi prosessorn ikke bestandi klocket seg opp til maks hastighet igjenn etter "Pausen".

Skjønner ikke hvorfor dere sier man må styre strømmen til minimal i Windows. Hadde ikke noe å si oss meg funket både på minimal og på hjemme/kontorpullt.

Jeg har 3500+ "Winchester"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

rart at min cpu ikke klokker seg ned da.... selv om vifta går mye saktere..

har hele tiden 2,2Ghz men vifta er på 1000rpm, tror den øker til 3200rpm under load, men det er ikke helt sikker på burde finne ut av det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja det er jo innebygd i HK... det er jo det hele Cool & Quiet systemet går ut på...

 

mindre rpm = mindre støy.

 

den senker cpu klokken (men ikke hos meg vet ikke hvorfor)

og vifta når den ikke trenger og bruke hele cpu og skru opp bår den trenger det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det eneste jeg gjorde var.

 

på med Q-Fan og C&Q i BIOS

og Minimal power management i windows.

installerte X2 driverne fra AMD

og ASUS sin C&Q software.

 

men du må sette cpu vifte kontakten i riktig plass på HK

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

ok, skall sjekke det når jeg får datan isammen igjenn. Du skjønner Chipsettvifta på Asus A8N SLI Deluxe tok kvellden her for en stund siden, kortet kom i dag i retur fra PSdata. Det overasker meg litt at de har satt på NB kjøleren fra Zalman, det er jo slik at man mister garantien viss man skifter den ut selv, men når det er dem som har skiftet det ut, kan jeg ikke tenke meg till at jeg mister garantien på hket. Værtfall ikke uten att jeg får beskjed om det. Er det noen her som har levert inn samme kortet i retur pga defekt Chipsettvifte? Isåfall; hva gjorde deres nettbutikk med kortet?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...