Gå til innhold

SP 2 problemer på en Netshop 1557G maskin


loladin

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har problemer med SP 2 på min 1557 laptop fra Aopen. Etter ca 10-15 min i spill som krever litt fra systemet så stopper vifta å snurre (fort), å da slutter CPU'en å jobbe på max, noe som igjen da fører til at spillene hakker å har problemer med å kjøre.

 

Opplever dette problemet *bare* med SP2 så jeg får ut ifra at det er noe med strømdriverne eller noe sånt som er galt.

 

Ser at det er en 28-29 siders lang thread om 1557, men det blir litt for mye for meg å lese igjennom her nå på kvelden.

 

Kan legge til at jeg har lest at dette problemet, eller et lignende problem også skjer på noen Dell notebooks.

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

- einar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dette problemet når jeg spilte Everquest på de 2 siste laptopene mine. Virket for meg som om Intels strømsparingssystem "Speedstep" rett og slett ikke fikk med seg at jeg spilte et krevende spill, og throttlet ned CPU speed (for å spare strøm), med dertilhørende "slow motion" spillopplevelse. Det jeg gjorde, var å sette strøminnstillinger til "Alltid på" når jeg skulle bruke laptopen til EQ, da fungerte dette greit. Dette skjedde kun ved EQ og ikke ved andre spill. Siden EQ ikke innstallerer filer til registry ved innstallasjon (hele innstallasjonen kan flyttes mellom f.eks partisjoner), har jeg i ettertid bare antatt at dette kan være deler av forklaringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...