Jump to content
Sign in to follow this  
Jonhoo

Mange knapper på laptop funker ikke.

Recommended Posts

Heisann. En venninne av mamma har tatt med PC sin for at jeg skal sette den opp. Alt går fint, bortsett fra at backspace, space og venstrepila ikke fungerer. Det er ikke det at de er treige til å reagere eller atd e sitter fast, det er bare at maskinen ignorerer dem fullstendig. Laptopen er en Fujitsu Siemens, og ganske ny. Noen som har peiling på hva det kan være?

Takk for svar

Jon

Edited by Jonhoo

en venn av meg kjøpte nettopp pc på nettet, og på tastaturet som fulgte med så fungerte ikke noen av shift tastene.. det han gjorde, var å laste ned nyeste driverene til tastaturet, og alt gikk som en drøm ;)

foreslår at du gjør det samme!

selvom du har en laptop som har tastatur "på seg", så finner du nok en driver på simens sine hjemmesider.

Tror ikke det er det.. Ganske ny og veldig lite brukt PC...

Følgende knapper virker ikke:

Space

V

B

Alt Gr

Høyreklikkmenytasten :p

Høyre ctrl

Pg up

Venstre piltast

Høyre shift

Backspace

'* knappen

>< knappen

Z

Alle disse knappene sitter spredd på tastaturet, med andre knapper i mellom.. Noen som vet hva som kan ha skjedd?

Hadde samme problemet med en maskin på jobben.. hadde jeg hatt tilgang til databasen her hjemme ifra så hadde jeg nok hatt løsningen :p var ikke jeg som fiksa liksom :p

Men tror det var noe gale med driverene eller kansje de regionale instillingene..

prøv å se ;)

jeg hadde noe lignende problemer med mitt tastatur. noen taster funket ikke.

jeg måtte løsne tastaturet fra laptopen, altså ta ut pluggen og sette den inn igjen.

var ikke så veldig vanskelig, noen skruer så var det ute.

Min laptop var også nesten helt ny når dette skjedde.

Noen andre som vet hva dette kan være?

Veldig irriterende å klippe og lime bokstaver med musa... :p

Har du prøvd tipset du fikk om å oppdatere programvaren for tastaturet?

Ja, jeg prøvde, men det var ingen tastaturdrivere for denne modellen (Amilo D P4)..

On Screen keyboard var en smart løsning, gjør det lettere å bruke maskinen til jeg får fikset det...

jarlerøros: Hvor fant du disse skruene for å løsne tastaturet? Hvilken kabel?

jeg veit ikke hvordan det er på din pc men på min måtte jeg løsne to skruer bak, sånn at jeg kunne svinge unna skjermen. Så løsnet jeg det paneletsom er der hvor powerknappen er og da var det bare å ta ut tastaturet.

gjorde det ved hjelp av support, sikkert best.