Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

printer med printeserver... hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm....

sat i "manual" cd'n da kom det opp en sånn auto install greie.. men så sier den at jeg må installere printeren... LOL

 

hva gjør jeg nå?

Prøvd å rett og slett gjøre som cd'n sier ?

 

Mine personlige erfaringer med Hp sine nettverksskriver løsninger er at programvaren som følger med på driver cden selv tar seg av jobben med å oppdage/detektere skriveren. Dette gjøres via skriverens MAC-adresse (fysisk adresse).

 

En har også muligheten til å angi MAC-adresse eller IP-adresse manuelt.

Printserverens MAC-adresse står normalt sett på en klistrelapp på selve "boksen".

Lenke til kommentar

Koble boksen til nettet og vent til den har fått seg IP adresse(håper du har noe som deler ut IP vha. DHCP...)

 

På PC:

Start/Innstillinger/Skrivere og Telefakser

Nedtrekksmenyen 'fil', valget 'Serveregenskaper...'

Klikk på arkfana 'Porter'

'Legg til Port'

Oppgi IP adressa og klikk OK.

 

Nå kan du starte installasjon av drivern, bare husk å velge rett port når du kommer til det punktet.

Det kan være en fordel å bruke 'Legg til skriver' wizarden istedet for installasjonsprogrammet som ligger på CD.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...