Gå til innhold

Hvilken billige bærbare? (ca 6-7.000kr)


Simen1

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ei som har lyst på billigst mulig bærbar PC. Dvs. Den bør ikke være helt skrap heller, men greit nok. PCen skal brukes til skolebruk (ikke spilling) og vi har satt opp en kort ønskeliste:

  • Billig! (Vi ser for oss 6.000-7.500kr)
  • Trådløst nett
  • DVD-brenner (+ og -)
  • 512MB ram
  • 40GB helst 5400rpm

Har dere noe å anbefale? :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne virker midt i blinken! Akkurat noe sånt vi ser etter. Denne skal vurderes sterkt :yes: Takk for tipset knut :)

 

PS. Det ser ut som de to billigeste i prisguiden ligger trolig inne med feil priser: Hos både XD og MPX står den oppført til 6695kr, skal trolig være 7190kr på begge.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

dell I6000

 

Intel® Celeron® M 360(1.40GHz 1MB L2 cache 400MHz FSB

Microsoft® Windows® XP Home SP2

15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel

1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

512MB 400MHz DDR2 RAM (2x256) Free Upgrade

Intel® Media Accelerator 900 gravikk opp til 128MB delt system memory

60GB (5400rpm) IDE harddisk

Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

For Celeron M Processors - Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card

 

Pris: 6 971,- (oppgradering til: ATI Mobility™ Radeon® X300 64MB HyperMemory® [legg til 887,50 kr ]

Endret av alex91
Lenke til kommentar
dell I6000

Jeg blir ikke helt klok på den prisen der.

 

En plass står det 6646 kr, men hvis jeg trykker konfigurer så koster den 9421 kr med alt på minimum (samme specs som den til 6646kr inkludert moms, miljøgebyr og frakt)

 

Er det noen som har noen formeninger om hvilken av disse to (Dell I6000 vs. HP ZE2216) som er best? (Jeg tenker da på batteritid, kvalitetsfølelse ++ og ikke de rene spesifikasjonene)

Lenke til kommentar
dell I6000

Jeg blir ikke helt klok på den prisen der.

 

En plass står det 6646 kr, men hvis jeg trykker konfigurer så koster den 9421 kr med alt på minimum (samme specs som den til 6646kr inkludert moms, miljøgebyr og frakt)

 

Er det noen som har noen formeninger om hvilken av disse to (Dell I6000 vs. HP ZE2216) som er best? (Jeg tenker da på batteritid, kvalitetsfølelse ++ og ikke de rene spesifikasjonene)

på dell i6000 får du med 9 cellers bateri, som gir veldig god ytelse. pc'en føles også veldig solid og god synes jeg :)

 

kan ikke sammenligne med den andre, siden jeg ikke har prøvd den , desverre.

Lenke til kommentar

Kjøpte en IBM R50e til damen, og jeg må si jeg er virkelig imponert over byggekvalitet, svært lavt støynivå og klar og god skjerm. Ikke noen ytelsesbombe akkurat, men til hennes bruk (internett, småspill++) syntes jeg den er helt perfekt. Angrer ikke et sekund, og hadde kjøpt samme igjen :thumbup:

 

IBM R50e kr 6995

 

Ekstra 256 mb ram kr 310

 

Totalt kr 7305,- +frakt

Lenke til kommentar

Dell Inspiron 6000 har nå gått opp i pris med 2144 kr fra 6646 kr til 8790 kr så nå har den blitt for dyr til å bli et alternativ.

 

IBM R50e kr 6995

 

Ekstra 256 mb ram kr 310

 

Totalt kr 7305,- +frakt

Pluss DVD-brenner: 749kr (hvis den passer) eller denne eksterne til 1295kr

Pluss frakt ca 200kr

Totalt ca 8250-8800 kr

 

HP-maskinen som Knut tipset om leder nok klart an for øyeblikket med alle de basisegenskapene vi ønsker og en pris på bare 6719 kr ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...