Gå til innhold

XFX GeForce 6600 - erfaringer?


Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg har hatt masse problemer med et ati skjermkort som jeg nå bare skal levere tilbake.. dermed trenger jeg et nytt et, og tenkte på dette (XFX geforce 6600).. det ligger omtrent i riktig prisklasse, og ser ut til å støtte to skjermer... er det noen som kan si meg om dette faktisk stemmer (det var IKKE tilfellet med ati kortet), og om det er enkelt å sette opp? Jeg har også bare to crt-skjermer, men jeg antar at det går fint med sånne overganger på begge utgangene...

 

resten av oppsettet (ihverttfall de delene som kanskje har noe å si):

 

asus p5ld2 hovedkort

pentium d 820 prosessor

1024 mb ram (corsair)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

 

jeg har hatt masse problemer med et ati skjermkort som jeg nå bare skal levere tilbake.. dermed trenger jeg et nytt et, og tenkte på dette (XFX geforce 6600).. det ligger omtrent i riktig prisklasse, og ser ut til å støtte to skjermer... er det noen som kan si meg om dette faktisk stemmer (det var IKKE tilfellet med ati kortet), og om det er enkelt å sette opp? Jeg har også bare to crt-skjermer, men jeg antar at det går fint med sånne overganger på begge utgangene...

 

resten av oppsettet (ihverttfall de delene som kanskje har noe å si):

 

asus p5ld2 hovedkort

pentium d 820 prosessor

1024 mb ram (corsair)

Jeg har et XFX 6600GT kort, og er veldig fornøyd med det.

Vet ikke helt hva du skal bruke det til, men det 6600 kortet er ikke akkurat noe fartsvidunder. Jeg ville nok sett etter et 6600GT kort til spill (koster fra ca. 1300 kr), mens 6600 kortet blir nok et kontorkort uten vifte.

Lenke til kommentar

Samme lurer jeg på, det er jo klin umulig å vite om et skjermkort har enkel støtte for to skjermer. Jeg skal kjøpe et 6600-kort, kanskje GT, kommer til å spille en del. Men jeg har også lyst på to skjermer. Har hatt store problemer med 2 skjermer med Ati, funker det bedre med nvidia?

 

Er det noen som har 6600 der ute som kan bekrefte at det går fint med to skjermer?

Lenke til kommentar

nytt problem kan kanskje ha oppstått:

 

trenger man kraftig strømforsyning for å kjøre dette kortet, eller er det bare den versjonen som har vifte? jeg har sett noen som har rapportert at kortet ikke fungerer fordi de har for svak strømforsyning...

 

min strømforsyning er en NorthQ - NQ4001AT Super Silent PSU, og det står på siden at den gir:

Watt (Max/Peak Load) 400 Watt

Watt (Gjennomsnittlig Effekt) 380 Watt

 

er dette nok til å drive et 6600le kort med passiv kjøling?

 

lurer også fremdeles på det med dobbel skjerm...

Lenke til kommentar

med andre ord vil ikke le kortet støtte utvidet skrivebord med mindre den sekundære skjermen er en tv (noe jeg vil unngå)?

 

har hw bare rotet når de sier at kortet har dual dvi på denne siden da, forresten?

 

edit: er det forresten mulig at den andre dvi'en bare er en sånn tulleutgang som på det andre kortet jeg tidligere hadde?

Endret av Drunken Mastah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...