Gå til innhold

småhøytalere til rundt 3-4000


pahf

Anbefalte innlegg

Nå er tiden kommet da behovet for å skifte ut høytalerne hjemme melder seg.

Er ute etter noen små, muligens stativhøytalere til rundt 3-4000,-

Noen som har noen anbefalinger. har gode erfaringer med b&w sine fra før, men om det er kommet noe nytt på markedet siden jeg kjøpte sist (1998) så kom med forslag.

 

regner med jeg vil kompletere de med en aktiv sub siden, så det enorme bassbehovet er ikke fullt så viktig, så lenge de har fin lyd. Disse skal kjøres på en nad c340 forsterker.

kom med tips og innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være ekkel, men du har jo gode kandidater i Audiovector og Klipsch også :D Se her.

 

Personlig ville jeg heller spandert på meg etpar gode stativhøyttalere om du skal ha sub senere. En 10" SVS vil nok gjøre seg.

 

Men Gale er slettes ikke gærne saker, du kan jo stikke innom Hi-Fi asylet og prøvelytte ;)

 

Edit: Skille mellom bil og hjem :p

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Personlig ville jeg heller spandert på meg etpar gode hattehyllehøyttalere om du skal ha sub senere. En 10" SVS vil nok gjøre seg.

 

Men Gale er slettes ikke gærne saker, du kan jo stikke innom Hi-Fi asylet og prøvelytte ;)

Regner med det ikke er 6x9" du mener ? :!:

Klipsch har jeg bestandig hatt lyst på. etter jeg fikk høre en av deres største hornhøytalere med 2x12" tror jeg det var. ikke fordi de spilte så høyt, men fordi det var en sånn kontroll over musikken med de. tenker jeg må ta meg en tur til trondheim å høre over utvalgene deres. Regner med jeg kommer til å koste på meg et surroundanlegg med tiden nå som jeg snart er ferdig med å studere. men da vil jeg jo selvsagt ikke ha no dritt. Så det er i tankene at jeg kan bygge ut det utifra de jeg nå kjøper. men det er jo ikke noe iveien for å kjøpe bakhøytalere først :yes:

Lenke til kommentar
Etter endel svar på div forum, og en tlf til hifiklubben, ser det ut som jeg går for dali concept 6. Men jeg må selvsagt høre de først, men tror de vil tilfredsstille behovet for god lyd.

Tja,ikke noe dårlig valg det.

 

Fornuftig av deg å høre på de før du bestemmer deg. Jeg har en mistanke om at du vil synes dypbassen på Dali er dårlig.

Lenke til kommentar

ja, ser ikke bortifra at den ikke er noe jordskjelvbass, men det kan jo suppleres med en aktiv sub, fks svs :) Noe som ser svært fristende ut.

 

Men jeg tror nok de vil passe forholdsvis greit imotsetning til to cv som har stått å støvet ned en stund nå. De kan jo bare brukes på max volum, er jo ikke fin lyd i de, og etter min mening er det håpløst å se film med de, men det er min mening.

 

Samtidig tenker jeg litt på at daliene kan brukes i et vellydende surround anlegg når den tid nærmer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...