Gå til innhold

Har 6600GT - sikler etter 7800GT


Bibendum

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå et 3DClub 6600GT kort i SLI oppsett (men har kun ett kort). Det jeg lurer på, er om jeg bør gå for et 7800GT kort (3100,- på MPX.NO) eller gå for et nytt identisk 6600GT kort (1200,- på MPX.NO).

Strømforsyning er på 400W.

Jeg er litt skeptisk til støy med to kort, da den støyer allerede mye, men det gjør sikkert 7800GT kortet også. Har 17" LCD skjerm med maks oppløsning 1240x1028. Vil jeg evt. ha noe særlig nytte av å velge GTX versjonen?

Bruker PCen mye til spilling: BFII er favoritten for tiden, og det klarer 6600GT kortet greit med det meste på HIGH og noe på MEDIUM. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hl2 og wow er ikke akkurat særlig ressurs krevende hvis man sammenligner de med bf2. Spilte til å med hl2 med 9600xt kortet jeg hadde med grei grafikk. Bf2 kreves minst 6800gt hvis man skal skru alle detaljene på fult, og 2x til 4x på af. Trådstarter sa at han spilte mye bf2 nå, og han vil ha mye glede av å ha et 7800gt med tanken på eyecandy. Å spille et spill med 8xaf og 16xaa er i seg selv en opplevelse.

Lenke til kommentar
Jeg foreslåt at du selger 6600GT og kjøper 7800GT, uten tvil..!

Du får mer glede av deg fremover, og i lengre tid enn du ville gjort med 6600GT i Sli.. f.eks..

Enig, men kanskje kan trådstarter vente til r520 kommer ut i oktober? Spekulasjonene rundt omkring sier at den kommer til å bli bedre enn 7800 serien. Det er ikke altfor lenge til.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Jeg foreslåt at du selger 6600GT og kjøper 7800GT, uten tvil..!

Du får mer glede av deg fremover, og i lengre tid enn du ville gjort med 6600GT i Sli.. f.eks..

Enig, men kanskje kan trådstarter vente til r520 kommer ut i oktober? Spekulasjonene rundt omkring sier at den kommer til å bli bedre enn 7800 serien. Det er ikke altfor lenge til.

spekulasjonene sier også at den kommer i 3 utgaver med forskjellig antall pipelines opp til 32 på det største. Det vil nok også koste deretter tipper jeg.

 

har nå snart 2 dager spilling med 7800gt i BF2 og er utrolig fornøyd. Men nå skal det sies at jeg gikk fra et 9700pro kort så spranget er stort for min del..

Lenke til kommentar
Enig, men kanskje kan trådstarter vente til r520 kommer ut i oktober? Spekulasjonene rundt omkring sier at den kommer til å bli bedre enn 7800 serien. Det er ikke altfor lenge til.

Spekulasjonene sier også at ATI hittil bare har klart å lage 10! kort med den raskeste chippen.

 

Dersom det stemmer, og den er den eneste som klarer å slå 7800GTX på ytelse, så har ATI fyllt buksa noe så inni h******

 

Den som lever får se :cool:

 

Gleder meg hver gang eg spiller på mitt MSI NX7800GTX eg :thumbup:

Lenke til kommentar

ja, jeg ville ventet..

kjører selv på 6800gt @ ultra, på 2.8ghz 800fsb p4 (478) og 1gb ram (matched)

men nå vurderer jeg å kjøpe ny pc og selge den gamle dritten..

hehe, den går faktisk ganske bra i spill..

 

får sikkert ikke så veldig mye for den, men det er jo barebone og den har jo sata hd, så det trekker ltit opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...