Gå til innhold

Enermax Noisetaker bråker!


Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Enermarx Noisetaker 370W koblet til mit Gigabyte K8NSP Hovedkort m. ADM64 3200+.

 

PSU'en bråker mye og har gjort det siden jeg kjøpte den.

 

Prøvde da å "kortslutte" den for å sjekke 100 prosent at det er denne som ikke er helt bra. Det "morsomme" er at den hadde samme lydnivå med en gang den var på, men kjørte da ned i omdreininger etter 2-3 sek., og støyen forsvannt?!

 

Mitt spørsmål er nå, om PSU'en da er ok og det har noe med innstillingene i Bios å gjøre? Eller kanskje det er en temperaturføler som skaper for høye rpm?

 

Har prøvd alt jeg og begynner å bli fryktelig lei bråket i stuen :( så jeg setter stor pris på alle svar og ideer!!

Endret av Børner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nok tro det har noe med en temperaturstyrt motstand, ja.

Siden du ikke hadde noe belastning når du "jump-startet" den, så utvikler den jo ikke noe særlig varme, men jo mer du belaster den, jo mer varme utvikler den, og jo mer RPM vil viften kjøre på.

Alternativt kunne du jo ha byttet til f.eks en SilenX vifte, men da mister du garantien på strømforsyningen.

Du kunne jo også kjøpt en ny strømforsyning, men blir vel kanskje litt kostbart, iallefall hvis du vil ha en kraftig, og stillegående en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...