Gå til innhold

Hvilke måte er den beste for å lære seg PHP.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange vil anbefale deg å lese tutorials ol. som du finner på nettet. Men den eneste måten å lære skikkelig er å lese bøker, både PHP og SQL bøker. Det kan der i mot være greit å lese noen tutorials på nettet for å komme litt igang. Søk på google.com etter php tutorial, og så må du selvfølgelig bruk php.net - manualen til PHP.

Lenke til kommentar

Mange vil anbefale at det å lese tutorials og/eller bøker er den beste måten å lære på.

Faktum er at den eneste måten man lærer et håndtverk på er å utføre det.

Du kommer ingen verdens vei med bare å lese.

Dette er grunnen til at jeg mener tutorials som legger opp til at du gjør mesteparten selv er den beste måten å lære på i starten.

Jo mer kode du skriver jo fortere og mer lærer du. Det er (eller burde være) allment kjent at man alltid lærer noe bedre ved å skrive det ned. (Det er grunnen til at man bør ta notater på skolen)

Bøker kan være fint for teoretiske ting, men de aller fleste php-programmerere kommer aldri opp på et nivå som er såpass høyt at det er "behov" for slikt.

Misforstå meg ikke, jeg synes det er synd at ikke flere faktisk går i dybden og lærer seg litt mer ting som går på generell programmeringsteori og mer avanserte ting. Men fakta er at php ikke enda er et språk hvor det er naturlig. Det er mest brukt for litt kjapp hacking.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...