Gå til innhold

nyttige programmerv til bærbare


alunden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft OneNote

Notatorganisering, tankekart, organisasjonskar og ellers mye kjekke funksjoner. Hverfall på folk som går på skole, med lekser osv.

Microsoft Student 2006

Er ikke på norsk såvidt jeg vet, men veldig fint program for skolemennesker.

SpeedSwitchXP

Oversiktlig måte å holde kontroll over ting som bruker strøm på pcen din, og lage oppsett for strømsparing.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg bruker et program som heter Centrino Hardware Control. Noen som kjenner til det? Det jeg lurer på er om det er skadelig for maskinen på noe vis å undervolte og forandre multiplieren på CPU? Er det evt. mye batteritid å hente på det? Det er også mulig å underklokke skjermkortet. Er det anbefalt?

 

For orden skyld kan jeg lege til at jeg bruker en sonomabasert Asus A6V.

Lenke til kommentar
Jeg bruker et program som heter Centrino Hardware Control. Noen som kjenner til det? Det jeg lurer på er om det er skadelig for maskinen på noe vis å undervolte og forandre multiplieren på CPU? Er det evt. mye batteritid å hente på det? Det er også mulig å underklokke skjermkortet. Er det anbefalt?

Varig skadelig, nei, men du kan selvsagt miste data, og evt. få en korrupt HD ved krasj om du volter den for lavt.

 

Batterigevinsten varierer avhengig av innstillinger og bruk. 10-40%. Mest vil det være å hente i en situasjon hvor oppgaven er litt for krevende for det laveste nivået på standard innstillinger. Med CHC eller RM-Clock kan man da, for eksempel ved DIVX-avspilling med noen filtere, kjøre, si, [email protected] i steden for [email protected].

 

Undeklokking av skjermkortet skal driveren klare fint selv. Skjekk PowerPlay-fanen i de avanserte skjerminstillingene.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...