Gå til innhold

Hjelp til kjøp av oppgraderings pakke.


Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke 4k på oppgraderings pakke til pce`en men vet ikke hva jeg skal velge avkomponenter og merker får å få mest ytelse for prisen. Det jeg trenger er HK (939 med AGP), CPU (AMD-939), HD (S-ATA) å 512mb RAM (har 512mb fra før type: OCZ) alt skal helst vere fra samme nettbutikk. kan også nevne att grunen til att jeg må ha AGP er att jeg nylig kjøpte meg et rimlig oppegående skjermkort.

Endret av mX mann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke HK så godt, men resten virket greit.. Kan hende du får litt dårligere ytelse på ram'en om du ikke kjøper identisk, om du vil bruke dual channel, noe som er ganske dumt å ikke gjøre..

 

Hva gjelder prosessor så er den ganske bankers, men du vil kunne overklokke en 3200+ med stor sannsynlighet til +3500 hastighet uten problemer.. Om du ikke skal overklokke noe er den fin-fin!

 

Du skriver ikke opp noen priser her, men du kan vurdere å gå ned til en 3200 og kjøpe enda mer minne, slik som ukens tilbud hos netshop, 2gb ocz ram, og selge den gamle ocz brikken din.. Fikk akkurat det samme rådet fra en som tydeligvis har bra peil på ram.

Lenke til kommentar
Kjenner ikke HK så godt, men resten virket greit.. Kan hende du får litt dårligere ytelse på ram'en om du ikke kjøper identisk, om du vil bruke dual channel, noe som er ganske dumt å ikke gjøre..

 

Hva gjelder prosessor så er den ganske bankers, men du vil kunne overklokke en 3200+ med stor sannsynlighet til +3500 hastighet uten problemer.. Om du ikke skal overklokke noe er den fin-fin!

 

Du skriver ikke opp noen priser her, men du kan vurdere å gå ned til en 3200 og kjøpe enda mer minne, slik som ukens tilbud hos netshop, 2gb ocz ram, og selge den gamle ocz brikken din.. Fikk akkurat det samme rådet fra en som tydeligvis har bra peil på ram.

Har ikke tengt til å overklokke no så jeg går for 3500+. når det gjeller ramen så er den OCZ ramen jeg har akkuratt samme type som den jeg skal kjøpe så da kan jeg vell kjøre dual channel.

 

priser ser du her:

 

RAM: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2197

 

HK: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3262

 

CPU: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6779

Lenke til kommentar
Da skal det gå fint å kjøre dual channel så vidt jeg vet!

 

Ellers ser det ut som det er en vifte på det hk'et, så jeg ville kjøpt en passiv kjøler og byttet ut den.. Om jeg tar feil og det ikke er vifte, så er jo det bare krem.. *hate vifter*

Det er ikke vifter på hovedkortet så da slipper jeg det bråket. Andre som vil komme med komentarer til komponentene. skal ikke handle før om en uke ca så jeg har litt tid til å se gjennom diverse produkter.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...