Gå til innhold

Tips til valg av bærbar


regla12

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne en laptop som passer til kjæresten min...

Den skal brukes først og fremst til skole arbeid og andre lette saker

Men den skal også brukes LITT til bildebehandling (photoshop/illustrator)

Her er det snakk om HELT på nybegynner nivå,og kun små prosjekter,så utover en vanlig bærbar vil det vel bare si litt mer RAM og min 1024x768. Har ikke så mye peiling på dette feltet...

 

Det jeg kunne tenke meg ville passe er ihvertfall 512MB ram,og mulighet til å utvide til 1024 uten stor kostnad og mye pes.

Prisen er selvfølgelig ett hinder, helst i området 6-7000

 

Jeg har lest litt rundt på forumet og det virker som netshop er en

veldig bra plass å handle, og multicom var en plass å styre unna.Tips om andre forhandlere mottas med stor jubel og takk!

 

jeg så for meg at disse ville kunne fungere:

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15136 (Acer Aspire 3003LC/AMD Sempron 3000+ 15")

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14962 (Acer TravelMate 2312LCi/CM 360 1024 eller 512)

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14897 (Acer Aspire 3003LMI AMD Sempron 3000+)

 

Selvfølgelig forusatt at Acer er ett OK merke, viftestøy er ett minus...

 

Mac er jo også ett alternativ,men de blir fort litt dyre tror jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey dere.. jeg har kjøpt meg nå en pc til 7500,- og i butikken sa de at det var bra nedprutet (det var da kjæresten min som prutet den ned) :love: men så lurer jeg på om denne pc da er bra til å spile WoW på.. kjæresten min sa at den var grei nok.. ettersom han sin hakket litt i de mest befolkete områdene (men det syns jeg pappa sin oxo gjør og hans kostet 20 000..) og jeg har da fåt den litt bedre en kjæresten min sin. eg skal også bruke pc til dokumenter og bilder.

 

modellen heter:

 

TravelMate 2413WLMi

 

og jeg har sinnsykt lite peiling pc pc modeller men på pc står det at :

 

- intel celeron M prosessor 370 (1,5 GHz, 400 MHz FSB, 1 MB L2 cache)

- 15,4 " WXGA wide TFT LCD

- 60 GB HDD

- 512 MB DD2 (support duel CHannel)

- 802.11 b/g wireles LAN

 

håper dere kan hjelpe meg litt :thumbup:

Lenke til kommentar
men så lurer jeg på om denne pc da er bra til å spile WoW på.. kjæresten min sa at den var grei nok..

Nå har ikke jeg spilt WOW selv, men har forstått at det ikke krever all verden 3D ytelse?? Du har et grafikk kort av type Intel® Graphics Media Accelerator 900 - opp til 128 MB, og en ting jeg kan si med sikkerhet er at dette er ikke et kort som duger til spill som krever 3D ytelse.. Er du heldig, så går det greit med WOW men jeg tviler faktisk..

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Jeg har kjøpt Fujitsu Siemens Amilo A1645G og den er kjempebra til ditt formål, samt at du får mye for pengene! Skal være mulig å få den for ca 7500kr om ikke mindre. Men den egner seg ikke for tunge 3D applikasjoner.

 

 

.. hehe ser først _nå_ at du har kjøpt maskin. Hadde du gått for min anbefaling hadde du fått raskere prosessor

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...