Gå til innhold

Ledningstverrsnitt / Pin socket xbox


Kairo

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal nå lodde min første chip i xbox.

Har en Duox2 + pin socket.

 

1. Pin socket'en er "åpen" i ene enden, mens den har noen forhøyninger / stoppere i andre enden. Hva skal mot chip, og hva skal mot printkort ?

Kutter jeg pin socket'en til riktig lengde før eller etter jeg lodder, eller lar jeg dem bare stikke ut ?

 

2. DO og BT ( og "A" på versjon 1.5 ) skal loddes med ledning. -Går det noe strøm å snakke om i disse, så en må ta noe hensyn til tverrsnitt på ledningen ? Hva tverrsnitt er greit å bruke ? Er vel greiest med ledning med kun 1 tråd i, type "skytestreng " ?

 

Dette var vel det jeg lurte på i denne omgang.... -Kommer nok tilbake.... :p

 

Kairo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvilken vei du velger å sette ned mot hovedkortet og opp mot chipen er uvesentlig, forbindelse blir det uansett bare du lodder korrekt. Jeg for min del valgte å sette den "flate" siden mot hovedkortet. Nå har ikke jeg fått min DuoX2 Lite til å fungere enda, men det er IKKE dette som er årsaken til det.

 

2. Bruk bare vanlig ledning med en kordell (en tråd), trenger ikke noe større enn det.

 

Anbefaler deg på det varmeste å bruke alternative punkter for D0 og BT da det kan skape unødvendige problemer å prøve seg på de punktene som de har oppgitt på www.duomodchip.com (les Problemer med "D0" punkt på xbox).

 

do.jpg

do2.jpg

Endret av Bacon_Boy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...