Gå til innhold

grafikort som funker bra på linux (debian)


Shurom

Anbefalte innlegg

Hvor god 3D-ytelse vil man oppnå med et Intel-kort, sammenlignet med Nvidia og ATI?

Bør man satse på Intel fremfor ATI-skjermkort hvis man skal kjøpe bærbar?

Nei, fordi ATI sine drivere også fungerer på Mobility Radeon grafikkbrikkene. Men grafikkbrikker fra nVIDIA vil uansett være det desidert beste valget her.

Sitter på en laptop med et eldre ATI-kort (radeon mobility M6), og hadde 3D rett-ut-av-boksen med fc4 (og fc2 og fc1 og RH9 også, forsåvidt). Den er ikke perfekt, men god nok til at jeg kan spille Quake3 arena, Neverball etc. på dem. Så "grei nok" er ordet.

 

Minus? TV-ut funker ikke (bare skurr), og må avslutte X for å bytte til/aktivere ekstern skjerm (tror jeg... Mulig jeg blander med en annen boks her.)

 

Støtter ATI-driverene TV-ut etc. uten mikkmakk? Kan jeg bruke driverene fra Livna? Hadde forsåvidt vært veldig greit å kunne se en DVD på TV'n uten å styre med windows (oppdaget at den faktisk hadde en gammel XP-install.. /me trodde disken var død på den for snart et år siden, men da jeg prøvde å starte den i går våknet den magisk til live... Vurderer dog likevel å kjøpe ny disk, iom at den kansje begynner å fuske igjen... Forrige gang kom det sakte snikende...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Støtter ATI-driverene TV-ut etc. uten mikkmakk?

Tror nok ikke det. De eneste frie drivere som støtter TV-ut er for Intel (mulig jeg tar feil, men har iallefall ikke fått til TV-ut på ATI uten problemer).

 

EDIT: My bad, leste feil. Har ikke hatt problemer med TV-ut når jeg brukte de ufrie driverene (begynner å bli en stund siden), perfekt var det ikke, men det fungerte.

Endret av olear
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...