Gå til innhold

Flere problemer med Norton Antivirus


Anbefalte innlegg

Får denne feilmeldingen når PC'en starter opp:

"Norton Antivirus kan ikke starte e-postbeskyttelsen"

og en feilmelding når jeg åpner Norton Antivirus (se bildet).

 

I tillegg når jeg kjører LiveUpdate finner den kun LiveUpdate og LiveReg (som installerte produkter). Jeg har reinstallert 2 ganger og begynner å bli lei av Norton.

Men når jeg fjerner Norton Antivirus bruker PC'en 5min lengre på boot og internett funker ikke i det hele tatt (Prøver å fornye Ip, men ingenting skjer). Derfor MÅ jeg nesten ha Norton installert.

 

Det er snakk om Norton Antivirus 2002 og Outlook Express 6.0 på en XP PC med SP-2

og alle updates. Er det noen som kan hjelpe meg?

 

Takker for alle svar

post-131-1126012076_thumb.jpg

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvitt deg med Norton og skaff deg NOD32 isteden...Kan love deg at du kommer til og merke forkjell på det meste da...Bare spør alle de her på forumet som har gått fra Norton til NOD32...... :thumbup:

 

Hva problemet dit med din Norton er har jeg dessverre ikke peiling på hva kan være...Ville bare gi deg et godt råd.... :dribble:

Lenke til kommentar
Men det jeg lurer på nå er om AVG Free Edition kan scanne e-poster mens de blir lastet ned til Outlook Express?

Vet ikke om AVG har denne funksjonen, men Avast Home kan. Den er gratis og mulig å få på norsk. Har brukt denne i ca. et år og har ikke opplevd noen problemer.

Har nettopp rensket opp i søstra mi sin maskin, ho har avast med auto-oppdateringer på. 818 spyware og 712 (!) virusinfiserte filer... Alle virus var av kategorien Trojaner, men det var i alle fall 15 forskjellige typer. Avinstallerte avast og scanna med nod32 og AVG, men AVG fant flere som nod32 ikke fant, så AVG ble installert der permanent...

 

Og ja: AVG scanner epost...

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...