Gå til innhold

Hvilket skjermkort er best til videoredigering?


nesjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er ikke noe tvil engang hvilket kort som er kraftigst....bare sjekk prisen. x800xl er mye bedre enn 6600le.

Men til videoredigering trenger man faktisk ikke noe monster av et skjermkort...Da er det heller snakk om CPU og ram og en stor, rask harddisk :)

Jeg har et 9600XT kort(endel svakere enn de to du nevnte) å redigerer endel videoer. Å det virker veldig godt. Det har uansett ingen innvirkning på den "ferdige" filmen din, hvis du skal vise den på tv.

Husk også at bruker du flatskjerm er det viktig å ha en rask skjerm (tf-panel med maks 12 ms)

 

Edit: så signaturen din...har du en X2 3800+ ? da vil jeg anbefalle x800xl kortet framfor 6600le kortet. Da det blir "overkill"

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Hva er overkill?

Et uttrykk som ikke var på sin plass. ;)

 

Overkill er hvis en f.eks har en dårlig cpu, men det råeste skjermkortet på markedet. CPUen er ikke rask nok til å følge med skjermkortet, og skjermkortet leverer ikke sitt fulle potensialet.

Derfor bør ikke en med P4 1,7 ghz kjøpe 7800 Ultra, da jeg tviler på at kombinasjonen ville levert mer enn betraktelig billigere 6600GT-

 

Til videoredigering er det ikke mye poeng å ha det ypperste av skjermkort, så et av de billige foreslotte vil duge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...