Gå til innhold

Finnes det Tiki100 type tastatur for PC?


Gjest Slettet+98172347

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+98172347

For de av dere som husker de gamle Tiki100 maskinene, så hadde de det jeg mener var og er verdens mest behagelige tastatur.

 

Noen som vet om det finnes tilsvarende tastatur til PC ? Dere vet hva jeg mener ? De tastene var firkantet mens selve "touchflaten" var rund. Litt vanskelig å forklarere, men de som har sett Tiki100 vet hva jeg mener.

 

Jeg mener en gang jeg så et tastatur fra Fujitsu Siemens som lignet.

 

Forslag mottas med takk :p

 

--------

West

 

-- Emnetittelen er rettet av en snill moderator da den var i strid med Tre-ords-regelen --

Endret av Slettet+98172347
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sett noe lignende til PC. Jeg misstenker også at det ikke finnes, så den eneste løsningen er, om du er interresert nok, å finne et slikt gammelt tastatur og modifisere det selv til å passe en PC. Det kan nok bli en del jobbing siden det neppe er enkelt, men det skal gå. Ingenting er umulig ;)

Lenke til kommentar

OOOh, minner!

 

Joda, det finnes faktisk noe slikt for PC, jeg har et av arten hjemme, men det er et kassert tastatur jeg kom over en gang, så jeg aner ikke hvorfra. Det er merket Tandberg og har Windows-knapper (Kan poste et bilde når jeg kommer hjem)

 

(Og ja, det er samme tastaturfølelse som jeg husker fra Tandbergterminaler ved UiO en gang i forrige årtusen og nei, det er ikke aktuelt å selge det...)

 

M.

Lenke til kommentar

Det finnes....

 

De kalles 'Notis PC' tastatur, og hadde utbyttbar kabel, med PS2 kontakt i selve tastaturet, og kabelen kunne ha PS2 i ene enden og Din plugg i andre, eller PS2 i begge ender.

De var svindure, rundt 1200.- den tiden be ble solgt, og var ment å brukes sammen med en terminal emulator(vanligvis Winlink) for å gi tilgang til de ekstra funksjonene på tastaturet.

Eg har ett selv, hjemme, men nei, eg selger det ikkje.

(Det kan hende at vi har ett eller to i kjelleren på kontoret. )

 

Forresten, det beste tastaturet eg har brukt er det som kom med min Brother 5386sx maskin i 1990.

(Feit minitower sak. )

Har blitt tilbudt 500.- for å bytte tastatur med en kompis.

Lenke til kommentar

Jeg skriver faktisk på et slikt tastatur nå! Jeg fant et som skulle kastes på en skole, så jeg tok det med (først og fremst på grunn av at det var Tandberg). Jeg oppdaget at det hadde vanlig PS/2-kontakt, så jeg koblet det til PC-en, og det virket jo det. Så jeg fortsatte å bruke det siden det er så godt å skrive på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347
Jeg skriver faktisk på et slikt tastatur nå! Jeg fant et som skulle kastes på en skole, så jeg tok det med (først og fremst på grunn av at det var Tandberg). Jeg oppdaget at det hadde vanlig PS/2-kontakt, så jeg koblet det til PC-en, og det virket jo det. Så jeg fortsatte å bruke det siden det er så godt å skrive på.

Vet, vet :yes:

 

Men kan ikke noen skaffe meg det :D

Lenke til kommentar

Jeg har både en Tiki 100 og et slikt Tandbergtastatur med PS2-kontakt ;) Men Tandbergtastaturet har blitt utslitt dessverre og mange av tastene fungerer svært dårlig. Jeg har nå gått over til Logitech DiNovo istedet.

 

Tiki 100 maskinen var genial, vi hadde to diskettstasjoner og to skjermer (en grønn hvit og en i RGB). Og selvfølgelig en bråkete matriseskriver. Det beste av alt er at alt dette fungerer enda, selv 20 år etter vi kjøpte det nytt.

Lenke til kommentar
Jeg skriver faktisk på et slikt tastatur nå! Jeg fant et som skulle kastes på en skole, så jeg tok det med (først og fremst på grunn av at det var Tandberg). Jeg oppdaget at det hadde vanlig PS/2-kontakt, så jeg koblet det til PC-en, og det virket jo det. Så jeg fortsatte å bruke det siden det er så godt å skrive på.

Er det et slik et?

min_med_lcd.JPG

 

Nydelig å skrive på, litt stort er det men..

Endret av Yazfat
Lenke til kommentar
Jeg skriver faktisk på et slikt tastatur nå! Jeg fant et som skulle kastes på en skole, så jeg tok det med (først og fremst på grunn av at det var Tandberg). Jeg oppdaget at det hadde vanlig PS/2-kontakt, så jeg koblet det til PC-en, og det virket jo det. Så jeg fortsatte å bruke det siden det er så godt å skrive på.

Vet, vet :yes:

 

Men kan ikke noen skaffe meg det :D

Meget mulig jeg kan skaffe deg et. Send meg en PM, så skal jeg se hva jeg kan ordne. :)

Lenke til kommentar
OMG..! Går det å få tak i ett slik som du har da Yazfat :dribble::dribble: Hadde vært deilig.... Nye tastatur er ikke like deilige som de gode gamle, fra den tiden man startet med data...

Jeg kjøpte mitt av en på forumet her, husker ikke hvem :hmm:

 

Kan vel være enig at mange eldre tastaturer er bedre en nye tastaurer.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...