Gå til innhold

Finnes det fortsatt bra flysimmulatorer?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det fortsatt finnes skikkelige flysimulatorer for de av oss som synes at flight sim og xplane blir for kjedelig (ingenting å skyte ned fra lufta)?

Jeg er altså på utkikk etter alt av krigs flysimmulatorer som er verdt å ta en titt på, har jo et par hotas cougar og får ikke utnyttet dem nok, og er endelig blitt lei av bare å fly (xplane banker flight sim ned i støvlene).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser bra ut. Nå er det bare å vente på postmannen. (Hvorfor kommer ikke han kl 1 om natten når man virkelig trenger ham?)

Etter en titt på hjemmesiden må jeg si at flyinteressen pluttselig blomstret opp for fult igjen, håper at forhåpningene ikke blir for store.

 

Om det er andre bra titler der ute så vil jeg gjerne skaffe de også.

Lenke til kommentar

Addonen til LO-MAC, Flaming Cliffs er også bra. Den gir den trolig en av de mest detaljerte simuleringen av et fly på lenge, og går i sømmene på SU-25T, som er den oppdaterte versjonen av Su-25.

 

De jobber også med en ny addon, Black Shark, som tar for seg Ka-50 i detaljer. Kan bli den første skikkelige helikoptersimulatoren siden Longbow serie og Enemy Engaged. (noen bilder finnes her: http://www.simhq.com/_air4/air_153a.html )

 

Andre flyspill er IL-2 serien, som tar for seg andre verdenskrig. "Current" versjon er IL-2 Forgotten Battles, Aces Expansion Pack og Pacific Fighters (sam-installasjonen av alle tre er hva de fleste som spiller online bruker).

 

En ny revisjon av Falcon 4.0 er ute, det er for det meste fans som har mekket code og laget en ny kampanje (Kosovo).

 

Det samme har skjedd med Battle of Britain, den er akkurat kommet ut som "Battle of Britain 2: Wings of Victory". (Denne må ikke forveksles med Battle of Britain som Oleg Maddox (mannen bak IL-2) lager).

 

Noen linker:

 

Falcon 4.0 Allied Force: http://www.lead-pursuit.com/news.htm

IL-2 Forgotten Battles/Pacific Fighters: http://www.pacific-fighters.com/en/home.php

Battle of Britain 2: http://www.shockwaveproductions.com/bob/

Lock-On Flaming Cliffs: http://www.lockon.ru/index.php?end_pos=9&scr=list&lang=en

Lenke til kommentar

Nå skal jeg lire av meg en lang liste med simulatorer jeg anbefaler :)

 

Falcon 4 Allied Force - mest nøyaktige simuleringen av et jetfly i dag (mht avionikk og systemer), samt tidenes dynamiske campaign. Min favoritt blant jet-simulatorer sammen med JF18.

 

Lock On: Modern Air Combat - Allerede nevnt, men må si litt om den jeg også. LOMAC er pent å se på, om ikke annet. Er flere fly her, så det er ikke den samme dybden som i F4AF. Men veldig artig. Været er utrolig bra simulert!

 

Wings Over Vietnam - En av mine favoritter. Man kan fly de fleste fly fra 60- og 70-tallet: F-4 Phantom, F-8 Crusader, A-6 Intruder, A-7 Corsair II, A-4 Skyhawk +++ I tillegg er det massevis av mods til WoV. Er på nivå med LOMAC rent detaljmessig (simulering av flyets systemer osv), og jeg syns det er veldig underholdende. Har hatt x antall skikkelig bra dogfights i WoV, siden missilene på den tiden ikke var så fryktelig pålitelige, og dette er bra simulert.

 

Jane's F/A-18 - På nivå med Falcon 4 når det gjelder systemer og realisme. Og i tillegg opererer man fra hangarskip! Atmosfæren i JF18 er upåklagelig, noe de fleste som har slitt seg tilbake til hangarskipet i dårlig vær med halvparten av systemene skutt i filler og en motor for lite kan bekrefte!

 

Il-2/Il-2 Forgotten Battles/Pacific Fighters - Bra grafikk, bra flight models, ufattelig kjedelig gameplay. Det er synd igrunn, for når resten av simmen er så bra er det kjipt at campaign'ene helt mangler sjel. Morsomt online da!

 

Battle Of Britain II - Best campaign blant WWII-simulatorene. Bra gameplay, samt eneste simulator i dag som klarer 250+ fly i luften samtidig. Er konge å angripe tyske bombeflyformasjoner. Skjermen fylles av fly når du stuper ned på dem. Genial følelse!

 

Og så har man jo Enemy Engaged - Comanche/Hokum hvis man liker helikoptere da. Veldig bra campaign (Empire Interactive som ga det ut - samme folka som ga ut MiG Alley og Battle Of Britain: De har det med å gi ut kvalitetssaker!), kule oppdrag, bra simulering av virkelige helikoptere på en realistisk slagmark. Eneste simulator med bedre campaign er F4.

 

Mange av de ovennevnte simulatorer begynner å dra på årene, men sannheten er at, som man sier, de gamle er fortsatt eldst :) Det har simpelthen ikke kommet ut noen simulatorer som er bedre enn de "gode gamle" (F4, JF18, EECH, og Longbow 2 f. eks). Noen av disse kan være vanskelige å få tak i, men prøv steder som eBay, der er det stort sett alltid eksemplarer av alle simulatorene jeg har nevnt.

 

Håper dette hjelper deg litt.

Endret av Semmern
Lenke til kommentar

Hei

 

Litt off topic kanskje,beklager.Men finns det noen heli sims der man kan være 2stk i heli'n samtidig ? Noen av de gamle vet jeg hadde den muligheten.En liten ting til,finns det ikke andre bra ww2 flightsims der ute ? IL-2 er jo ok men finns det noen andre (propell fly m/stempelmotor) sims som er verdt å kjøpe/spille ?

 

 

/jan

Lenke til kommentar

Du har jo også et av de råeste og beste flyspill noensinne i Jane's F/A-18 da, riktignok kom det ut i 99, men grafikken, fysikken og med en av markedets beste Air to Ground radar noensinne så er dette fortsatt med i toppen.

 

Det er til og med nylig sluppet en patch som gir deg TrackIR enhanced funksjon.

 

TSH - Team Super Hornet har lenge modifisert dette spillet, høyere oppløsninger, bedre virtuelle cockpits etc. Et must dersom man er interesert i spillet.

 

Det kan nok være litt vanskelig å få tak i, men Jane's er så absolutt verdt det!

 

Se også SimHQ forumet for mer informasjon.

Lenke til kommentar

Takk for responsen. Ser ut til at høsten er reddet.

Longbow 2 var bra, men langt fra bra nok.

Mener dere at gode falcon 4 fortsatt blir brukt? Var et bra spill, men hadde jo så enormt mye bugs og feil at det var en tålmodighetsprøve, men kanskje den har kommet seg de siste åra.

Er synd at det ikke er mange som kan hamle opp med de gamle traverne, men så er ikke dette den delen av spillmarkedet som er mest prioritert akkurat.

 

DjCharlie: Om du liker rene flight sims, er xplane tingen. Når det gjelder realistisk flymodell er det få som kan konkurere med Xplane

Lenke til kommentar
Mener dere at gode falcon 4 fortsatt blir brukt?

Den nye versjonen av F4 som kom ut for en liten stund siden (Falcon 4 Allied Force) er så stabil som det går an å få et spill. Har spilt i mangemange timer siden jeg fikk det, og bare hatt én eneste CTD, men det var pga en mongis-installasjon av patchen. Min feil altså :) Nei, de irriterende CTDene på vei hjem fra et vellykket (og sinnsykt langt selvfølgelig) oppdrag er borte, takk og pris. F4AF er alt de community-modda versjonene av Falcon var, pluss stabilitet som Dovrefjell ;)

Lenke til kommentar

Da får jeg ta å prøve det også. Jeg ga det opp etter 6 timer i lufta, med masse morro og 2 refuel, etterfulgt av total systemcrash, og da var det ikke første gangen.

 

dette er litt off topic men er ingen hardcore simgeeks her som vet hvor man kan skaffe bra seter/inst paneler/målere og alt annet som man måtte ønske for å få sin egen cockpit?

Lenke til kommentar

Falcon 4.0 Allied Force er morsomt. Har akkurat lært meg å starte opp kjerra (fra scratch) og Taxe ut til banen, og deretter få Flyet i lufta... Bare dette er vanskelig i Falcon vett. Men man får et lite hint på hvor mye krefter det er i en F-16 når man kjører en takeoff med full Afterburner, helt villt.

 

Har en par screens fra lockon jeg også faktisk:

http://home.no.net/apollox/lockonscreens/ScreenShot_000.jpg

http://home.no.net/apollox/lockonscreens/ScreenShot_002.jpg

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Flight sim 2004 er bra, men bare hvis man vil ha en like fake følelse som å drikke olje og tro at det er cola. last ned demo af x plane, link lenger opp på sida. serlig mer realistisk software er ikke å få til hjemmebrukere. Og det finnes haugevis med modds og hjemmesnekra fly (de fleste veldig bra) editor følger med, og hvis flyet ditt faktisk flyr, kan du gå ut og lage et makent og du har et ekte fly. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...