Gå til innhold

Mamoz ... Endringer på PC-pakke


Anbefalte innlegg

Heihei

 

Pappa har bestemt at siden de skal være med å betale for den nye pcn min skal den ikke være noe særlig dyr :\ Menmen... Vi skal kjøpe den som heter Dinside.no Juni/mai eller noe sånt. I butikken sa de at vi kunne gjøre endringer, men tror dere det går an å nedgradere en komponent hvis man oppgraderer en annen slik at prisen blir den samme eller større?? Skjønner dere hva jeg mener?

Endret av Burk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men jeg ville anbefalt deg netshop, gir nok mest for pengene

Vil jeg å hvis du bor i Oslo/østlandet, blir enkelere og raskere hvis du skulle trenge service o.l.. Hvis du derimot bor et sted der det ikke finnes webshop'er med butikk i nærheten er både mamoz og netshop bra. Bor du nær Trondheim bør du kjøpe på Mamoz uansett, bare tenk hvis det blir problemer, sende hele PC'en land og stand rundt og vente ukesvis på service ekke kult hvis det kunne blitt fiksa på dagen i en lokal butikk. Velg webshop ut fra hvor du bor.

Lenke til kommentar

Kan bare anbefale mamoz :thumbup:

 

Bor selv i Trondheim, og synes det er greit å slippe porto ved å sende tunge datadeler i posten.. Har bare opplevd positive transaksjoner med Mamoz . :)

 

Ps! Da jeg kjøpte en datamskin hos de (mange deler jeg skulle sette sammen) oppdaget jeg at kabinettet jeg hadde valgt var hvitt, mens resten av delene hadde svart front. Gutta der hadde ingen problemer med å stable vekk den åpna pakken med kabinett og hjelpe meg finne et svart kabinett. :) topp kundebehandling

Lenke til kommentar

Dette blir bare antagelser, du må snakke med mamoz-gutta om dette, men jeg tror det er stor sjans for at å bare gå ned til 120GB disk ikke blir nok til 6800-kort. 6600GT kanskje, koster ca 600kr mindre enn XFX6800, og da har du mer enn nok spillekraft mener nå jeg, og den skjermen vil ikke kunne nyttegjøre seg ekstreme framerates uansett. 6800 vil nok kunne dra litt bedre i 1280x1024 (som sikkert er max-oppløsninga på den skjermen) men noen store forskjeller blir det nok ikke, 6600GT er bra klokka vettu.

Og 120GB harddisk, tror du det er nok, og i såfall hvor lenge er det nok? Behold 300GB'ern og hør om de vil sette inn et 6600GT for noen hundre kr ekstra, såpass må pappa kunne ofre på at hans kjære sønn skal få mer futt i spill :)

Lenke til kommentar

Jeg tror det er dette kortet som står i den PC'en: http://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...=GV%2DNX66256DP

Dvs et vanlig 6600, ikke GT, og det ser ut til å ha vanlig DDR minne. Et 128MB 6600GT med GDDR3 vil yte merkbart bedre, 256MB 6600GT kan yte enda bittelitt bedre enn det igjen i noen spill. Stort sett er det en del bedre å ha 128MB GDDR3 enn 256MB DDR, 6600GT med 256MB GDDR3 er som du ser nesten like dyrt som 6800-kortet du vil ha, bedre å gå for det istedet da.

Lenke til kommentar

Har enda et lite spørsmål, som kanskje er litt mer tvilsomt.. Går det an å fjerne høyttalerne fra pakken?? Har høyttalere fra før og de som er i pakken er ikke akkurat så veldig bra :D Håper svaret blir ja, da får jeg litt mer penger å bruke på skjermkortet...

Lenke til kommentar

Min erfaring med Mamoz (og alle andre webshopper også) er at de er lettest å nå på telefon, men har opplevd at Mamoz har besvart email innen 10 minutter. Bare å stikke innom også vettu, sku tro det går masse busser i området der hvis du ikke har eget fremkomstmiddel, dessuten kan det ikke være mer enn 2 minutter å gå fra den store rundkjøringa oppå der.

 

Ang høytalerne, du kan sikkert fjerne dem men tviler på det sterkeste at de vil slå av på prisen for det :) Er ganske sikker på det siden det gjelder alle butikker sånn generelt sett, må nok justere på litt mer verdifulle deler før det blir snakk om prisforandring.

Lenke til kommentar

Sjekket ut de skjermkortene litt... Det som følger med er et 6600 og har 256 mb ddr (står det). Det kortet som er 100 kr dyrere er et 6600GT og har 128mb ddr3 (står det). Mener de gddr?? Er det allikevel bedre selv om det har bare 128mb og siden det er ddr3 og ikke gddr3??

Lenke til kommentar

Åja, der var det ett billig 6600GT ja, det til 1295 du mener sikkert? Ikke verst, det er en ny pris, det har kostet endel mere før. Er ikke sikker på hvordan det er med minnet, jeg har det vifteløse Gigabyte Turboforce 6600GT og det står bare DDR3 på det å (på orginaleska).

Kan foresten anbefale det vifteløse, litt høyere klokking på minnet (ca 12% tror jeg) enn det til 1295, og koster bare 1495 nå (kjøpte for noen uker siden på Mamoz og betalte 1795). 100% stille og litt raskere, samt video-inngang (VIVO) og det er med 2 spill og PowerDVD + PowerDirector.

Link: http://www.mamoz.no/produkt/GV%2DNX66T128V...00GT_PCI-E.html

 

Best i test var det å: http://www.tomshardware.se/graphic/2005041...ce_6600-16.html

- Og der står det jo om minnet også!:

Om den passiva kylningen fick dig att tro att detta var ett långsamt kort kommer du att bli positivt överraskad. Gigabyte håller sig till Nvidias referensfrekvens på 500 MHz, men med 1120 MHz är dess minnesfrekvens avsevärt högre. Detta är möjligt tack vare de speciellt snabba minnesmodulerna 1.6ns GDDR från Samsung.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...