Gå til innhold

Kan PSP kjøpes i Kina uten problemer?


2bb1

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Min søster skal til Kina (Hong-Kong) snart, og hun skal kjøpe meg en Playstation Portable - PSP.

Men før hun kjøper den der nede så ville jeg fått klargjort to ting:

 

1. Kan den spille av PAL selv om den er kjøpt i Kina?

 

2. Får hun kjøpt den med Engelsk språk i Kina? (evt. Norsk?)

 

Mvh Torbjørn :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norsk tror jeg ikke siden det er veldig lite språk målt internasjonalt. PSP spill følger ikke PAL og NTSC sånn sett, men det er kanskje fortsatt sonefritt for spill men det er soner 1 og 2 for filmer. Japanske og europeiske filmer passer, mens amerikanske versjoner av filmer er en annen sone. Jeg tror den som er kjøpt i Hong Kong enten er en japansk versjon eller amerikansk versjon fordi der er det populært med import. Bl.a da jeg kjøpte GBA mens den var ny i Hong Kong så fikk jeg en japansk versjon.

 

Og memory sticks er veldig dyre, med en pris på ca. 1 kr pr MB. Det som er lurt er at man vurderer nøye hva man faktisk trenger før man kjøper det, ikke fordi det hørtes "stort og kult" ut :p Det er akkurat som Ipods med stor lagringsplass men selve batteriet greier aldri å spille gjennom alle sanger før det blir flatt.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Hmm... men er ikke 2GB, eller hvilken som helst annen minnebrikke, billigere i Hong Kong enn her hjemme da?

 

EDIT:

btw, noen som vet ca. hvor mange norske kroner en PSP koseter i Kina/Hong Kong??

Skulle gjerne likt å vite det, for hvis det ikke er store prisforskjellen, så kjøper jeg den heller her hjemme i Norge...

Endret av 260202
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...