Jump to content
Sign in to follow this  
El Matador

Hvordan få tak i filer som ligger på C:\skrivebord

Recommended Posts

Heisann!

Jeg har en harddisk som står litt i stå her nå. Den vil ikke starte opp Windows, og jeg vil derfor legge inn Windows på ny. Men jeg har noen forholdsvis viktige filer som ligger på skrivebordet. Problemet er når disken settes i en annen Pc får jeg tilgang til alle mapper, utenom disse som e "private" Da jeg trenger å være innlogget på OS på denne disken.

Noen som vet hvordan jeg kan hente ut disse filene? Trenger den. :)

bruk en anen pc til og kopiere dem filene du trenger inn på en cd/dvd

vis du har tilgang derfra.

Det går ikke, ettersom jeg ikke kommer inn på "private" mapper og filer. Jeg må inn på OS på akkuratt den disken for å kunne det. Den vil jo ikke starte opp Windows, så jeg kommer meg ikke inn.

Neida, du må ikke inn i den "windowsen". Gå inn på mappealternaltiver (i menyen du har når du er i en mappe) og finn show -> "use simple filesharing", fjern avhukingen der. Så kan du gi deg selv tilgang til de mappene du ikke har lov til å gå inn på nå. :)

Beskrivelse for Windows XP: Høyreklikk på mappen det gjelder, velg Deling og sikkerhet. Klikk Sikkerhet og deretter Avansert. Klikk så på Eier og deretter merker du din egen konto (påloggingsnavn). Merk også for Erstatt eier av underbeholder og -objekter og trykk deretter OK. Det kan ta litt tid å få satt eier, men etterpå skal det være fritt fram.

Edit: Gjør som Ueland sier først, jeg glemmer av det der bestandig...

Edited by Spirograf

Beskrivelse for Windows XP: Høyreklikk på mappen det gjelder, velg Deling og sikkerhet. Klikk Sikkerhet og deretter Avansert. Klikk så på Eier og deretter merker du din egen konto (påloggingsnavn). Merk også for Erstatt eier av underbeholder og -objekter og trykk deretter OK. Det kan ta litt tid å få satt eier, men etterpå skal det være fritt fram.

Edit: Gjør som Ueland sier først, jeg glemmer av det der bestandig...

Fungerte perfekt :)

Da har jeg fått svar på mitt spørsmål, takk for raske svar :)