Gå til innhold

Rimelig telezoom, hvilken?


Anbefalte innlegg

Først og fremst. Var idag innom FotoVideo (Tr.heim) idag, og skulle forhøre meg litt om objektiver. Desvere ble jeg ikke noe klokere etter å ha vært der en tur. Og en ting til, det er lite aktuelt å bestille i butikk når de har samme pris på nettet. For da kan en jo returnere varen om en ikke er fornøyd... Så slipper en kjøpe et objektiv en ikke er fonøyd med.

 

Disse er under vurdering:

Sigma AF 70-300mm f/4-5,6 APO Super Macro II DG Canon for 2138kr.

Tamron AF 28-200 F3.8-5.6 XR MACRO Canon for 3007kr.

Sigma 55-200mm F4-5,6 DC for 1575kr

Canon Objektiv EF 75-300mm/4-5.6 III USM for 2198kr

 

Noen av disse jeg med en gang kan utelukke? Noen som har noen av disse? Tror kanskje jeg bare bestiller et av disse, prøver det og evt. sender det i retur.... Frister lite å gå opp mye i pris, siden det stort sett skal brukes til "hobbybruk".

 

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat ja... Da kan jeg vel bare stryke det 28-200mm objektivet også da...? Noen andre som mener noe om dette?

 

Frister å teste 55-200mm fra Sigma, siden det er såpass rimelig. Noe sier meg at om jeg betaler 1500 eller oppimot 3000 så blir det ikke dobbelt så bra kvalitet. Riktig tankegang?

 

Ikke lett dette... Burde bestilt snart og, så kamera er på posten når lønningen kommer den 12. :)

Lenke til kommentar

Siden tamron 18-200 vant tipa awards for consumer linse blir det feil å si at det er dårlige så lenge man mye zoom.

 

http://www.tipa.com/awa_detail_2005.lasso?...005&-KeyValue=9

 

Prisen henger høyt. Men selvsagt er det bedre med mange andre linser med kortere zoom. Men å ha en sånn linse til ferie, fest, båtliv ol er gull :thumbup:

 

Det er med linser som med det meste annet. Dyrere er bedre, men dobbelt så dyrt er aldri dobbelt så bra.

Lenke til kommentar
Frister å teste 55-200mm fra Sigma, siden det er såpass rimelig. Ikke lett dette.

Hei And_mit.

 

Hadde Sigma 18-55mm og 55-200mm DX (Bilde tatt med 55-200). Solgte disse da jeg kjøpte kitobjektivet til D70. Kjøpte som du vet Sigma 70-300 APO II. Sånn til håndholdt og allroundbruk var jeg mer fornøyd med 55-200 enn 70-300. Prisforskjellen er ca kr. 600,-

 

Da jeg valgte 70-300 var dette kun pga. mer brennvidde.

 

:) Per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...