Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT - info om din nye bredbåndshastighet


Anbefalte innlegg

Dette blir for dumt, første gang så langt i mitt 3 årige forhold til NGT at jeg er irritert på dem!

 

Fikk mail i dag om de nye superraske hastighetene. Det heter blandt annet:

 

Som du vet gir NextGenTel igjen ekstreme hastighetsøkninger for våre kunder, uten å sette opp prisen. Det betyr at du får enda mer for pengene. Prosessen med å endre hastigheten foregår gjennom hele september, og ved slutten av måneden vil alle våre kunder ha nye, ekstreme hastigheter.

 

I dag har du produktet Bravo 1700 med hastighetene 1700/300 kbps.

 

Ditt nye produkt heter Bravo 2000 og vil ha hastighetene 2000/600 kbps.

 

Hva?! Jeg bestilte den greia som kjørte linja på maks fart i hele sommer og før det hadde jeg en Bravo 2000/400 linje, og nå har de plutselig omgjort dette til 1700/300 i denne mailen? Jeg får jo akkurat samme hastighet som jeg hadde, bare litt mer ut. Dette blir for dumt, er jo pokker meg ikke noe som heter Bravo 2000 på sia deres en gang! Hver gang før når jeg har bestilt sånne ferie tilbud har dem satt hastigheten feil tilbake, rettes som regel ved å bestille quattro helg og tenkte det var det som hadde skjedd denne gangen og. Men nei, tydeligvis ikke... andre med lignende problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk denne mailen i dag:

 

Som du vet gir NextGenTel igjen ekstreme hastighetsøkninger for våre kunder, uten å sette opp prisen. Det betyr at du får enda mer for pengene. Prosessen med å endre hastigheten foregår gjennom hele september, og ved slutten av måneden vil alle våre kunder ha nye, ekstreme hastigheter.

 

I dag har du produktet Charlie 3000 med hastighetene 3000/500 kbps.

 

Ditt nye produkt heter Charlie 4500 og vil ha hastighetene 4500/600 kbps.

:thumbup:

 

har du sjekka prisene på de nye hastighetene? kanskje du får samme hastighet for en rimligere pris.

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon. Hadde et gammelt studentabb på bravo (standard stud. med 1 års binding, kr 382). Har nå dette abbonementet pluss nextphone.

 

I sommer ble mitt abbonement satt til 1700 etter å ha vært 2000 etter vår hevingen. sende mail via kontaktskjema og ba dem justere hastigheten opp igjen. Dette gjorde de også. Så nå opplever jeg at den hastigheten jeg har nå (2000*400) pluss nextphone. Blir ikke justert annet enn ut hastighet.

 

Tror NGT må rydde opp i kundepleien sin. Kan ikke drive å spekulere i hastighetsforskjeller på samme produkter avvh om du har gått for et "bra tilbud" eller ei. konkurransen i dette markedet er såpass stor nå at prisene til NGT ikke er så gode at det utgjør den store forskjellen.

Lenke til kommentar
har du sjekka prisene på de nye hastighetene? kanskje du får samme hastighet for en rimligere pris.

Du fikk da en kraftig oppgang?!

 

Jeg starta med studentavtale selv for 3 år siden, men den ble opphevet etter 1 år! Så jeg har hatt normalt abbonement helt siden da, dog uten bindingstid etter 1 år da. Problemet med prisen er at det er ikke noe som heter Bravo 2000/600, står bare èn pris på siden deres, og det er for Bravo 2500/600 (398,-) ergo akkurat det samme jeg betaler nå! Dette går ikke an, kommer aldri i verden til å gå med på dette. Makan til juks!

Lenke til kommentar
har du sjekka prisene på de nye hastighetene? kanskje du får samme hastighet for en rimligere pris.

 

Jeg starta med studentavtale selv for 3 år siden, men den ble opphevet etter 1 år! Så jeg har hatt normalt abbonement helt siden da, dog uten bindingstid etter 1 år da.

Hm, jeg hadde også studentabb med 1 års binding. Da året var over sende jeg NGT mail og spurte om hva som skjer nå, om jeg ev. gikk over til vanlig abonnement. Da fikk jeg i svar at jeg beholdt samme pris etter at 1 års bundet studentabb var over.

 

Gikk din automatisk over til å være vanlig abb (398)? da bindingstiden gikk ut?

Lenke til kommentar
Samme situasjon her. Charlie 3000 ble til Charlie 2500 før sommeren, og nå med den nye hastighetsøkningen har jeg nok engang Charlie 3000 - latterlig.

 

Jeg hadde også Charlie 3000 før sommeren, ble satt ned til Charlie 2500, og nå får jeg plutselig Charlie 3000 tilbake igjen, hva er dette for latterlige greier, voldsom oppgradering må jeg si... (NOT!) Først setter de ned hastigheten for så å sette den opp igjen og skryte av extrem oppgradering, fjas og vas hele selskapet, begynner å bli lei av krumspringene til det selskapet nå... :(

Lenke til kommentar
Samme situasjon her. Charlie 3000 ble til Charlie 2500 før sommeren, og nå med den nye hastighetsøkningen har jeg nok engang Charlie 3000 - latterlig.

 

Jeg hadde også Charlie 3000 før sommeren, ble satt ned til Charlie 2500, og nå får jeg plutselig Charlie 3000 tilbake igjen, hva er dette for latterlige greier, voldsom oppgradering må jeg si... (NOT!) Først setter de ned hastigheten for så å sette den opp igjen og skryte av extrem oppgradering, fjas og vas hele selskapet, begynner å bli lei av krumspringene til det selskapet nå... :(

Er i samma situasjon jeg også.

Hadde Charlie 3000 før.

Ble satt ned til Charlie 2500 i sommer,uten å engang få beskjed.

Og nå til Charlie 3000 bare at nå for jeg 600 ut hastighet.

Lenke til kommentar

Har også hatt disse problemene. Aner ikke lengre hva jeg har og hva de oppgraderer til. Var ganske sikker på at jeg fikk 3000/500 sist gang de oppgraderte. Nå fikk jeg 3000/600. I mailen stod det at jeg hadde 2500/450 noe jeg VET ikke stemte (ifølge hva de har sagt tidligere i det minste).

 

Trenger også å få sjekket hva jeg faktisk har!

Lenke til kommentar

Det der har også skjedd med meg, og har også blitt tatt opp i flere tidligere tråder. Har tatt kontakt med support flere ganger uten at det er løst, de vet ingenting. Jeg avventer noen uker og ser om de har tenkt å oppdatere studenttilbudet. Inntil videre kan jeg jo oppfordre alle andre til å kontakte support og forklare saken, kanskje de skjønner at de bør gjøre noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...