Gå til innhold

HDTV Program blad?


[TA]Gunners

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde laste ned helms deep scenen. Der rohirim og gandalf kommer ridende ned.

 

Der ser du forskjellen. I går kunne du bare se masse folk som stod i ei svær gruppe. I HDTV versjon kan du telle hodene til orkene. DET er forskjell!

 

Hehe.. Canal Digital forklarer så utrolig dårlig. Det står HD bak de kanalene som sender HDTV programmer. For programmet/filmen MÅ være spilt inn i HDTV for at DU som bruker skal kunne se i HDTV!

Lenke til kommentar

Hør da, jeg har ikke detaljene, men jeg oppfatter det sånn:

 

Canal Digital sørget for at de som ser på TV2 via deres kabel- og satelitt-nett hadde muligheten til å se filmen i HDTV-format. Dette hadde selvsagt ingen innvirkning for de mange som så på filmen via det analoge bakkenettet og/eller ikke hadde HD-klar TV.

 

Det analoge bakkenettet er ikke skalert for HDTV-signaler.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke det nei. :nei:

De har nettopp lansert en egen dedikert kanal (som krever ny MPEG-dekoder til 4-5000 kroner) for egne HD-sendinger. Ser du på TV2 så får du ikke noe mer kvalitet enn oss andre. Det fordi TV2 sender ut i ordinær TV-kvalitet.

 

Jeg for min del gleder meg til HD DVD og BleuRay DVD begynner å komme for fult, men da vil nok mange filmer relanseres på disse formatene med 720p og 1080i formatet. For alle filmer spille jo inn i høyere kvalitet enn TV-formatet uansett.

 

Ellers så har jeg lastet ned noen HD sendinger, skal se litt om jeg kan få HD TV ved å vise de rett fra PC'n.

Lenke til kommentar

Lattis dette :!: at noen tror at TV2 faktisk sendte LORT på søndag i HD-format. :lol: Da hadde det jo fader meg vært reklame både i VG, Dagbladet og ikke minst på TV2 "LORT I HD". Så Canal Digital har vist lansert nye Parabol tunere som er HD-redy for 5k til ingen nytte. :roll: Er nok kun Canal Digital som er den eneste i Norge som faktsik sender HD på noen av deres kanaler. Etter det jeg kjenner så sender ikke TV2 kanalene sine digital engang med analogt? Rett meg opp hvis jeg tar feil. :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Lattis dette :!:  at noen tror at TV2 faktisk sendte LORT på søndag i HD-format.  :lol: Da hadde det jo fader meg vært reklame både i VG, Dagbladet og ikke minst på TV2 "LORT I HD". Så Canal Digital har vist lansert nye Parabol tunere som er HD-redy for 5k til ingen nytte. :roll: Er nok kun Canal Digital som er den eneste i Norge som faktsik sender HD på noen av deres kanaler. Etter det jeg kjenner så sender ikke TV2 kanalene sine digital engang med analogt? Rett meg opp hvis jeg tar feil. :)

 

Tror du kan se TV2 digitalt hvis du har lagt til rette for det, vi har ihvertfall kanal digital og kan se de fleste norske kanaler digitalt hvis jeg ikke husker feil. Men HDTV...nei det tror jeg ikke det blir på norske sendinger før det digitale bakkenettet er lagt om noen år.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Lattis dette :!: at noen tror at TV2 faktisk sendte LORT på søndag i HD-format. :lol: Da hadde det jo fader meg vært reklame både i VG, Dagbladet og ikke minst på TV2 "LORT I HD". Så Canal Digital har vist lansert nye Parabol tunere som er HD-redy for 5k til ingen nytte. :roll: Er nok kun Canal Digital som er den eneste i Norge som faktsik sender HD på noen av deres kanaler. Etter det jeg kjenner så sender ikke TV2 kanalene sine digital engang med analogt? Rett meg opp hvis jeg tar feil. :)

Canal Digital er ikke det samme som Canal Plus og Canal Digital har ikke sine egne kanaler.

 

Har man digital tuner på kabel, så er nesten alle kanalene "digitale" og i mye bedre kvalitet enn det vanlige søppelet man får på analogkabel (bruker begge deler her i huset).

 

Så du skal ikke se bort i fra at Canal Digital (aka Telenor) kan sende programmer i HDTV som de vil og dette vil ikke ha noe å si for folk med vanlig analogt bakkenett (enten ved å skalere opp eller få sendingen av TV2 som HDTV, siden de sikkert ikke lagrer programmet sitt analogt).

Lenke til kommentar
Lattis dette :!:  at noen tror at TV2 faktisk sendte LORT på søndag i HD-format.  :lol: Da hadde det jo fader meg vært reklame både i VG, Dagbladet og ikke minst på TV2 "LORT I HD". Så Canal Digital har vist lansert nye Parabol tunere som er HD-redy for 5k til ingen nytte. :roll: Er nok kun Canal Digital som er den eneste i Norge som faktsik sender HD på noen av deres kanaler. Etter det jeg kjenner så sender ikke TV2 kanalene sine digital engang med analogt? Rett meg opp hvis jeg tar feil. :)

Canal Digital er ikke det samme som Canal Plus og Canal Digital har ikke sine egne kanaler.

 

Har man digital tuner på kabel, så er nesten alle kanalene "digitale" og i mye bedre kvalitet enn det vanlige søppelet man får på analogkabel (bruker begge deler her i huset).

 

Så du skal ikke se bort i fra at Canal Digital (aka Telenor) kan sende programmer i HDTV som de vil og dette vil ikke ha noe å si for folk med vanlig analogt bakkenett (enten ved å skalere opp eller få sendingen av TV2 som HDTV, siden de sikkert ikke lagrer programmet sitt analogt).

Enig med deg at de digitale kanalene er konge, men tviler sterkt at TV2 sendte LOTR i HD (kan sende dem en mail). Uansett jeg stusser litt på at de kanalene som blir sendt fra VIASAT(har denne i huset) ofte har bedre bilde enn DVD? :dontgetit: Da snakker jeg mest om de gamle filmene (80-90 tallet). Bildet på parabolen er så klart at det setter DVD`en i dårlig lys. Noen som har merket det samme eller? :hmm:

Lenke til kommentar
Lattis dette :!:  at noen tror at TV2 faktisk sendte LORT på søndag i HD-format.  :lol: Da hadde det jo fader meg vært reklame både i VG, Dagbladet og ikke minst på TV2 "LORT I HD". Så Canal Digital har vist lansert nye Parabol tunere som er HD-redy for 5k til ingen nytte. :roll: Er nok kun Canal Digital som er den eneste i Norge som faktsik sender HD på noen av deres kanaler. Etter det jeg kjenner så sender ikke TV2 kanalene sine digital engang med analogt? Rett meg opp hvis jeg tar feil. :)

Canal Digital er ikke det samme som Canal Plus og Canal Digital har ikke sine egne kanaler.

 

Har man digital tuner på kabel, så er nesten alle kanalene "digitale" og i mye bedre kvalitet enn det vanlige søppelet man får på analogkabel (bruker begge deler her i huset).

 

Så du skal ikke se bort i fra at Canal Digital (aka Telenor) kan sende programmer i HDTV som de vil og dette vil ikke ha noe å si for folk med vanlig analogt bakkenett (enten ved å skalere opp eller få sendingen av TV2 som HDTV, siden de sikkert ikke lagrer programmet sitt analogt).

hvis filmen er skalert opp vil jo kvaliteten på bildet også bli dårligere. Akkurat som når man forstørrer et bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...