Gå til innhold

Bang for bucks @ 15,4


strez

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en bærbar til max 12.000 kr.

 

Jeg er en typisk allroundbruker, og har følgende minstekrav:

 

15,4-skjerm med minimum WSXGA-oppløsning

Ikke onboard-graphics

Minimum 1GB RAM

 

Ellers er jeg bare ute etter en maskin som gir meg mye for pengene. Med dette utgangspunktet, hva ville dere kjøpt akkurat nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha meg en bærbar til max 12.000 kr.

 

Jeg er en typisk allroundbruker, og har følgende minstekrav:

 

15,4-skjerm med minimum WSXGA-oppløsning

Ikke onboard-graphics

Minimum 1GB RAM

 

Ellers er jeg bare ute etter en maskin som gir meg mye for pengene. Med dette utgangspunktet, hva ville dere kjøpt akkurat nå?

Jeg tok en tlf til MPX og fikk tilbud om denne til 12,500 inkl frakt i forrige uke..

Tror det er det råeste man kan få i denne prisklassen om dagen.

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=48321

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Du får en Dell I 6000 med 1,7ghz prosessor og 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1050). 1024 mb ram (2x512). Microsoft® Windows® XP Home SP2. 128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300. 80GB (5.400rpm) IDE harddisk

Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort

Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

FREE - Kingston 512MB USB Memory Key

+ Fri frakt

Sum: 12021.-

Lenke til kommentar

Prøv denne linken og så konfigurerer du den med 1,86 ghz prosessor og 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife +1024 mb ram og 6800 skjermkort så får du en stor overraskelse?? I 9300 til 11000,-

Link: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_9300_2

Nesten så jeg kjøper en sjøl, men kjøpte en for 1 uke siden.

Endret av thorjak
Lenke til kommentar
Prøv denne linken og så konfigurerer du den med 1,86 ghz prosessor og 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife +1024 mb ram og 6800 skjermkort så får du en stor overraskelse?? I 9300 til 11000,-

Link: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_9300_2

Nesten så jeg kjøper en sjøl, men kjøpte en for 1 uke siden.

En utrolig pris. Burde nesten kjøpt en for moro skyld :p

Lenke til kommentar

Mye bra tips her. Den dell-maskinen (ikke 9300'en- selv om den hadde vært bra den og.. :) er ikke så aller verst, men har en slags aversjon mot dell etter årevis med stasjonær-bygging.. :)

 

Nå trenger jeg egentlig ikke å spille de heftigste 3D-spillene, viktigere med andre kjappe komponenter. Kom gjerne med flere tips som kan overgå disse.

Lenke til kommentar
Mye bra tips her. Den dell-maskinen (ikke 9300'en- selv om den hadde vært bra den og.. :) er ikke så aller verst, men har en slags aversjon mot dell etter årevis med stasjonær-bygging.. :)

 

Nå trenger jeg egentlig ikke å spille de heftigste 3D-spillene, viktigere med andre kjappe komponenter. Kom gjerne med flere tips som kan overgå disse.

Greit at folk har noe imot Dell, jeg har også alltid "hatet" Dell siden jeg har bygd PCen mine og kameratene mine sine. Men så skulle jeg kjøpe meg en bærbar PC, jeg lette i en måned, leste tester og så bærbare opp i mot hverandre. Det beste kjøpet jeg kunne gjøre var skuffende nok for min del en Dell Inspiron 9300. Men jeg slo til siden jeg visste det gav mest for pengene og jeg har ikke angret!

 

En 9300 til 11 000 er rett og slett ekstremt bra. Hvis du ber om noe bedre enn det vet du kanskje ikke hvor store krav du har?

 

Edit: hvorfor i svarte granskauen er forresten den 9300'en så sykt billig? Jeg har akkurat kjøpt min og jeg er jo nesten flau over prisen jeg gav for den, selv om jeg syntes det var en pris da jeg kjøpte den!

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar
Prøv denne linken og så  konfigurerer du den med 1,86 ghz prosessor og 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife +1024 mb ram og 6800 skjermkort så får du en stor overraskelse?? I 9300 til 11000,-

Link: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_9300_2

Nesten så jeg kjøper en sjøl, men kjøpte en for 1 uke siden.

Whoa! Hva SKJER med den prisen der? Får den med

 

1,73GHz

1 GB RAM

17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™

Svc Basic 3Y At Home Support 30day online MM Training

256MB NVIDIA® 6800 Go

80GB (5400rpm) IDE harddisk

Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

 

Total: 13 209,-!!

Uten garantiutvidelsen for 10 434,-! :dribble: Da kan man jo også koste på seg ekstra specs.

Er dette reelt? Hvordan fant du frem til dette thorjak..? Dell-spion, eller? :ohmy:

 

Er det noen som vet om "At Home Support" gjelder hvis man flytter utenlands? Vil man få overført garanti-utvidelsen til det aktuelle landet, slik at den fortsatt gjelder? Er ingen vits i å betale for utvidet garanti hvis den ikke gjelder om jeg flytter til Japan...

Endret av Nobu
Lenke til kommentar

(Er ikke meningen å legge til dobbelpost for count sin skyld, men lager en ny så folk kan se det er kommet mer info her.)

 

Ringte Dell nå, og selgeren der sa at tilsvarende konfig kom på ca 16 000! Han sa at jeg var på de amerikanske sidene, men så sa jeg jo at alt stod på norsk osv., og da jeg spurte ham hva som ville skje hvis jeg bestilte der, så antok han at jeg ville få det til den prisen.

 

Kan noen finne på noe konstruktivt å si her? Jeg skjønner bare ikke hva som er greia her, men jeg tror jammen meg jeg bestiller nå. :D

Endret av Nobu
Lenke til kommentar
hvorfor blir det så sykt billig her?

 

i forhold hvis man mekker den fra bunnen(når man går inn på Dell.no) Jeg satt den opp to ganger, å det ble 7000kr i prisforskjell. Det er jo helt sykt

Hvis det er en feil (noe det helt tydelig er) så står ikke Dell for dette.

Flere eks på at Dell har rettet på sine priser, og kundene har måttet betale det riktige beløp senere..

Lenke til kommentar

Bestilte akkurat!

 

Intel® Pentium® M prosessor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

Microsoft® Windows® XP Home SP2

17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™

1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

256MB NVIDIA® 6800 Go

100GB (5,400 rpm) Hard Drive

Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

QuickSnap™ LCD Cover - Mediterrainean Blue (det var jo så billig i utgangspunktet at jeg tok med råd til noe ekstra :p)

 

11 321,- :love:

Pris inkl. mva, miljøavgift og frakt.

 

Aner rett og slett ikke hvordan dette vil ende opp, men regner vel innerst inne ikke med at det blir noe av. Men kanskje jeg får et tilbud for å kompansere for den psykiske påkjenningen? ;)

 

P.S.: Trådstarter, var ikke meningen å ta tråden din. :)

 

Edit: Gjør som Eulogy sier; avbestiller hvis prisen går opp.

Endret av Nobu
Lenke til kommentar
En 9300 til 11 000 er rett og slett ekstremt bra. Hvis du ber om noe bedre enn det vet du kanskje ikke hvor store krav du har?

Jeg fikk ikke til å få den 9300'n ned i 11000 - gjør jeg noe feil her?

 

Utgangsprisen er 15.421

Setter prosessoren til Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) [legg til 550,00 kr

Skjermen til 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™ [legg til 1 087,50 kr

Setter ned RAM'en til 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) [trekk fra 4 962,50 kr]

Grafikken til 256MB NVIDIA® [legg til 1 662,50 kr

 

Prisen er nå 13.759..

 

edit: ah, service.. :)

 

Trenger ikke noe bedre enn dette, for all del. Tenkte igrunn mest på størrelsen, syns 17'' blir litt drøyt å ha med på forelesning/lesesal.

 

 

jada-jada:

Tenkte egentlig å få mest sprut for pengene sånn "overall", men ser jo selv at jeg er umulig å gi tips til :)

Så, violà, Utdyping på ønskelisten:

 

15,4'' med minimum WSXGA

Skjermkort som takler et spill som Battlefield 2 i 1024x768

1Gig RAM

60GB HD

Pentium M, helst over 1,7GhZ

 

I tillegg er det bonus om den ikke bråker som et lok'motiv.

Endret av strez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...